Modely kreativity a jejich význam ve vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10433869" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10433869 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=IJLVzX1Sjj" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=IJLVzX1Sjj</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Modely kreativity a jejich význam ve vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Kreativita je považována za zásadní dovednost pro život ve 21. století.Literární přehledová studie popisuje kreativitu ve vzdělávacím kontextu,vztahuje ji k výtvarné výchově a nabízí širší nadoborový pohled. Představujedílčí aspekty kreativity, které jsou důležité pro definování a porozuměnítéto dovednosti a na třech zahraničních modelech ukazuje, jak lze kreativitukonceptualizovat pro potřeby vzdělávací aplikace ve škole. Modely srovnáváa předznamenává jejich užitečnost pro pedagogickou praxi. Vychází z faktu,že kreativita je naučitelná, což je zásadní poznatek pro možnosti rozvíjení,sledování a hodnocení kreativity ve škole.
Název v anglickém jazyce
Models of creativity and their importance in education
Popis výsledku anglicky
Creativity is considered an essential skill for life in the 21st century. Thisliterature review describes creativity in an educational context, relatesit to art education and offers a broader transdisciplinary perspective. Itintroduces the sub-aspects of creativity that are important for defining andunderstanding this skill and uses three international models to show howcreativity can be conceptualized for educational application in schools. Itcompares the models and foreshadows their usefulness for pedagogicalpractice. It assumes that creativity is learnable, a fundamental finding forthe possibilities of developing, monitoring and evaluating creativity inschools.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Výtvarná výchova
ISSN
1210-3691
e-ISSN
2695-0669
Svazek periodika
63
Číslo periodika v rámci svazku
3-4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
84-99
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—