Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Modely kreativity a jejich význam ve vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10433869" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10433869 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=IJLVzX1Sjj" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=IJLVzX1Sjj</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Modely kreativity a jejich význam ve vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Kreativita je považována za zásadní dovednost pro život ve 21. století.Literární přehledová studie popisuje kreativitu ve vzdělávacím kontextu,vztahuje ji k výtvarné výchově a nabízí širší nadoborový pohled. Představujedílčí aspekty kreativity, které jsou důležité pro definování a porozuměnítéto dovednosti a na třech zahraničních modelech ukazuje, jak lze kreativitukonceptualizovat pro potřeby vzdělávací aplikace ve škole. Modely srovnáváa předznamenává jejich užitečnost pro pedagogickou praxi. Vychází z faktu,že kreativita je naučitelná, což je zásadní poznatek pro možnosti rozvíjení,sledování a hodnocení kreativity ve škole.

  • Název v anglickém jazyce

    Models of creativity and their importance in education

  • Popis výsledku anglicky

    Creativity is considered an essential skill for life in the 21st century. Thisliterature review describes creativity in an educational context, relatesit to art education and offers a broader transdisciplinary perspective. Itintroduces the sub-aspects of creativity that are important for defining andunderstanding this skill and uses three international models to show howcreativity can be conceptualized for educational application in schools. Itcompares the models and foreshadows their usefulness for pedagogicalpractice. It assumes that creativity is learnable, a fundamental finding forthe possibilities of developing, monitoring and evaluating creativity inschools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Výtvarná výchova

  • ISSN

    1210-3691

  • e-ISSN

    2695-0669

  • Svazek periodika

    63

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3-4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    84-99

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus