Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Online instruction during the Covid-19 pandemic: Creating a 21st century community of learners through social constructivism

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10448053" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10448053 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ImsR_lrNw8" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ImsR_lrNw8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00098655.2021.2014774" target="_blank" >10.1080/00098655.2021.2014774</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Online instruction during the Covid-19 pandemic: Creating a 21st century community of learners through social constructivism

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The transition to online instruction due to the Covid-19 pandemic brought about many changes in the methods of teaching of the physical classroom. This sudden shift required teachers to plan and implement their teaching and assessment online, using videoconferencing software and online learning platforms. Switching to online instruction posed challenges to teachers, yet it was a learning experience that equipped them with strategies and skills that will be useful for the upcoming years. This paper will present efficient practices of synchronous and asynchronous online teaching implemented by a university instructor in the age of Covid-19. Despite the online nature of instruction, applying the principles of social constructivism, sharpening 21st century skills, and creating a community of learners contributed to a successful teaching and learning experience.

  • Název v anglickém jazyce

    Online instruction during the Covid-19 pandemic: Creating a 21st century community of learners through social constructivism

  • Popis výsledku anglicky

    The transition to online instruction due to the Covid-19 pandemic brought about many changes in the methods of teaching of the physical classroom. This sudden shift required teachers to plan and implement their teaching and assessment online, using videoconferencing software and online learning platforms. Switching to online instruction posed challenges to teachers, yet it was a learning experience that equipped them with strategies and skills that will be useful for the upcoming years. This paper will present efficient practices of synchronous and asynchronous online teaching implemented by a university instructor in the age of Covid-19. Despite the online nature of instruction, applying the principles of social constructivism, sharpening 21st century skills, and creating a community of learners contributed to a successful teaching and learning experience.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Clearing House [online]

  • ISSN

    1939-912X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    95

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    85-89

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus