Duchovní hudba ve škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10464549" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10464549 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0-d_e-.Jd5" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=0-d_e-.Jd5</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Duchovní hudba ve škole
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zabývá důležitostí přítomnosti duchovní hudby v hodinách hudební výchovy na základních a středních školách. Upozorňuje na význam duchovní hudby pro současného člověka a zdůvodňuje její participaci v hudebním vzdělávání. Nastiňuje propojení lidových traic s duchovní hudbou, a ukazuje tak možnou cestu jejího uchopení v rámci výuky.
Název v anglickém jazyce
Sacred music in schools
Popis výsledku anglicky
This study examines the importance of sacred music presence in music education classes in primary and secondary schools. It highliths the vitality of sacred music for contemporary man and justifies its implementation in music education. Moreover, the connection between folk traditions and sacred music is outlined, thus showing a possible way of its grp in the context of education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Hudební výchova
ISSN
1210-3683
e-ISSN
—
Svazek periodika
31
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
18-21
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—