Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Curriculum design and content in Czech pre-primary education: approaches and experiences of student teachers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10467102" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10467102 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=FuIiglTsCH" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=FuIiglTsCH</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/1350293X.2023.2234111" target="_blank" >10.1080/1350293X.2023.2234111</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Curriculum design and content in Czech pre-primary education: approaches and experiences of student teachers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the research was to investigate the methods used by preschool student teachers when developing their educational programmes at pre-primary level (ISCED 02). Data were collected between 2020 and 2021 using a questionnaire with 355 part-time students from nine universities across the Czech Republic. Most of the respondents were also working as preschool teachers while studying for a bachelor&apos;s or master&apos;s degree in preschool education. The research not only highlighted different approaches to curriculum planning but also that many of the respondents preferred an approach characterised by child-centredness and teacher autonomy. However, the research also found that many respondents still plan educational content a long time in advance of their teaching and without considering the current needs and interests of children. Curriculum design and content in Czech preschools is in a process of transformation and the authors discuss the need for a more principled and consistent approach in support of high-quality provision.

  • Název v anglickém jazyce

    Curriculum design and content in Czech pre-primary education: approaches and experiences of student teachers

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the research was to investigate the methods used by preschool student teachers when developing their educational programmes at pre-primary level (ISCED 02). Data were collected between 2020 and 2021 using a questionnaire with 355 part-time students from nine universities across the Czech Republic. Most of the respondents were also working as preschool teachers while studying for a bachelor&apos;s or master&apos;s degree in preschool education. The research not only highlighted different approaches to curriculum planning but also that many of the respondents preferred an approach characterised by child-centredness and teacher autonomy. However, the research also found that many respondents still plan educational content a long time in advance of their teaching and without considering the current needs and interests of children. Curriculum design and content in Czech preschools is in a process of transformation and the authors discuss the need for a more principled and consistent approach in support of high-quality provision.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    European Early Childhood Education Research Journal

  • ISSN

    1350-293X

  • e-ISSN

    1752-1807

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    GB - Spojené království Velké Británie a Severního Irska

  • Počet stran výsledku

    15

  • Strana od-do

    7-21

  • Kód UT WoS článku

    001026775600001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85165179251