Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jazyk a násilí 3 formy násilí v komunikaci

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10468568" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10468568 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=6omTpxNPdL" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=6omTpxNPdL</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jazyk a násilí 3 formy násilí v komunikaci

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tato práce podrobně popisuje a analyzuje tři formy násilí v komunikaci - ignorování, nálepkování a stigmatizace. Jednotlivé formy komunikační násilí jsou ilustrovány příklady ze školní praxe. Zmíněny jsou i výsledky nedávného výzkumu jazykového násilí na SŠ. U každé ze tří forem jsou zodpovězeny následující otázky: - Co myslíme touto formou jazykového násilí? Příslušná forma je stručně definována na základě její etymologie. - Jak se používá? Jsou vysvětleny jazykové prostředky a postupy použití příslušné formy. - Proč to funguje? Je uveden vliv příslušné formy násilí na lidskou psychiku. Všemi třemi formami je poškozena lidská potřeba uznání. Příjemci jsou buď zcela opomíjeni nebo je jejich individualita vytěsněna zobecněním - nejsou vnímáni jako jedinečné osoby, ale jako součást skupiny, kterou pro ně vybral někdo jiný. Násilí v komunikaci může mít na příjemce vážné následky, které si mluvčí často neuvědomují.

  • Název v anglickém jazyce

    Language and violence - 3 forms of violence in communication

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes and analyses in detail three forms of violence in communication - ignoring, labelling and stigmatisation. The different forms of communication violence are illustrated with examples from school practice. The results of recent research on language violence in secondary schools are also mentioned. For each of the three forms, the following questions are answered: - What do we mean by this form of language violence? The respective form is briefly defined on the basis of its etymology. - How is it used? The linguistic means and procedures of using the relevant form are explained. - Why does it work? The effect of the relevant form of violence on the human psyche is given. The human need for recognition is damaged by all three forms. The recipients are either completely neglected or their individuality is displaced by generalisation - they are not seen as unique individuals but as part of a group that someone else has chosen for them. Violence in communication can have serious consequences for the recipient that speakers are often unaware of.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50101 - Psychology (including human - machine relations)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Psychológia a patopsychológia dieťaťa

  • ISSN

    0555-5574

  • e-ISSN

    2585-9056

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    55-63

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus