Slovotvorný význam a slovotvorný rozbor: sonda do praktik začínajících studentů bohemistiky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10469225" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10469225 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=JSRBduHY3P" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=JSRBduHY3P</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Slovotvorný význam a slovotvorný rozbor: sonda do praktik začínajících studentů bohemistiky
Popis výsledku v původním jazyce
Článek přináší výsledky výzkumného šetření provedeného pomocí kombinace testové a dotazníkové metody mezi začínajícími studenty bohemistiky a týkajícího se slovotvorného významu (z hlediska sémaziologického i onomaziologického) a slovotvorného rozboru (konkrétně identifikace základového slova). Zamýšlí se nad využitelností slovotvorných úloh v komunikačně pojaté výuce češtiny.
Název v anglickém jazyce
Word-forming Meaning and Word-formation Analysis: a Probe into the Practice of Beginning Students of Czech Language and Literature
Popis výsledku anglicky
Th e paper presents the results of a research study conducted usinga combination of test and questionnaire methods among beginning students ofCzech studies concerning word-forming meaning (in terms of semasiologicaland onomaziological meaning) and word analysis (specifi cally the identifi -cation of the base word). It refl ects on the usefulness of word-formation tasksin communicative Czech language teaching.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
2571-0400
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
15
Strana od-do
17-31
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—