Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Geometrická zobrazení v rovině a jejich aplikace ve vektorové grafice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10469557" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10469557 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=EDYqnQFMmf" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=EDYqnQFMmf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Geometrická zobrazení v rovině a jejich aplikace ve vektorové grafice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V tomto článku postupně ukazujeme aplikace běžné středoškolské matematiky ve webové grafice. Aktuální středoškolské kurikulum však není vzdělávání na středních školách v oblasti matematiky dostatečně zaměřeno na matice, které jsou v informatice klíčovým prvkem. Pokud by žáci zvládli matice, umožnilo by jim to snadněji pracovat s grafickými prvky v SVG formátu. Kromě webové grafiky se matice využívají třeba i v teorii grafů, nebo elektrotechnice.Žáci všeobecných gymnázií jsou s maticemi seznamováni okrajově ve vyšších ročnících ve volitelných předmětech. Na jejich aplikace, ať už ve webové grafice, nebo teorii grafů již pak nezbývá čas. Domnívám se však, že na odborných školách, zaměřených na informační technologie či elektrotechniku by žáci měli být s maticemi seznámeni již na počátku studia. Navazující odborné předměty pak na těchto znalostech mohou dále stavět.

  • Název v anglickém jazyce

    Geometric representations in the plane and their application in vector graphics

  • Popis výsledku anglicky

    In this article, we show step-by-step applications of common high school mathematics in web graphics. However, the current high school mathematics curriculum does not sufficiently focus on mathematics education, which is a key element in computer science. If students could master matrices, it would allow them to work more easily with graphical elements in SVG format. In addition to web graphics, matrices are also used in graph theory or electrical engineering, for example.Pupils in general secondary schools are introduced to matrices marginally in the upper grades in elective subjects. There is then no time left for their application, either in web graphics or graph theory. I believe, however, that in vocational schools focusing on information technology or electrical engineering, students should be introduced to matrices at the beginning of their studies. Subsequent vocational subjects can then build on this knowledge.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Matematika - fyzika - informatika

  • ISSN

    1210-1761

  • e-ISSN

    1805-7705

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2023-08-31

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    207-217

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus