Škola v dobrých rukou. Klíčové činnosti ředitele (nejen) střední školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10472296" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10472296 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/02819180:_____/23:#0000172
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Škola v dobrých rukou. Klíčové činnosti ředitele (nejen) střední školy
Popis výsledku v původním jazyce
Monografie se zabývá kompetencemi a pracovními činnostmi ředitele střední školy. Od roku 2003 došlo získáním právní subjektivity českých škol k posílení jejich autonomie v oblasti právní a ekonomické, od roku 2005 zavedením rámcových vzdělávacích programů pro jednotlivé stupně vzdělávání také v oblasti pedagogické. V současné době dosahuje míra autonomie škol v České republice nejvyšších hodnot v porovnání s ostatními evropskými zeměmi. Ředitel zastává ve škole roli např. právníka, ekonoma, kontrolora, plánovače atd. Především by měl být pedagogickým lídrem, což vyplývá z jednoho z cílů Strategie vzdělávací politiky České republiky do roku 2030+.
Název v anglickém jazyce
School in good hands. Key activities of the (not only) high school principal
Popis výsledku anglicky
The monograph deals with the competencies and work activities of the secondary school principal. Since 2003, the acquisition of legal subjectivity of Czech schools has strengthened their autonomy in the legal and economic spheres, and since 2005, with the introduction of framework educational programmes for individual levels of education, also in the pedagogical sphere. Currently, the degree of school autonomy in the Czech Republic is the highest in comparison with other European countries. The role of the headmaster in the school is, for example, that of a lawyer, economist, controller, planner, etc. Above all, he or she should be a pedagogical leader, which follows from one of the objectives of the Strategy for the Czech Republic's Education Policy 2030+.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-7676-665-5
Počet stran knihy
190
Název nakladatele
Wolters Kluwer ČR
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS knihy
—