Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Building skills in cognitive behavioral supervision

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10484636" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10484636 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15110/24:73628480

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=L73c3GtC3g" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=L73c3GtC3g</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Building skills in cognitive behavioral supervision

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The purpose of supervision is to ensure that clients&apos; needs are met and to monitor the effectiveness of therapeutic interventions and the therapeutic relationship. Cognitive behavioural therapy (CBT) supervision is the systematic cooperation of the supervisee with the supervisor, which aims at increasing the therapists&apos; competencies when working with specific clients. The advantage of supervision is the possibility to shape and develop the therapist&apos;s practical skills through specific techniques. This paper aims to review currently available CBT supervision strate- gies that boost the development of therapists&apos; skills and provide possible examples. Various techniques are discussed, including behavioural, cognitive, imagery and psychodrama methods that facilitate supervisors in enhancing therapists&apos; skills. In addition, complementary approaches are discussed, such as role-playing, modelling, chaining, or imitation to present at a particular moment of the therapy, increase the insight into the client&apos;s perspective or the treatment itself, and search for an alternative approach to improve the therapeutic outcomes for the client. Overall, the article describes the supervisor&apos;s need to have a flexible variety of skills and know which learning methods might be most effective for boosting the supervisee&apos;s skill level and needs with a particular client.

  • Název v anglickém jazyce

    Building skills in cognitive behavioral supervision

  • Popis výsledku anglicky

    The purpose of supervision is to ensure that clients&apos; needs are met and to monitor the effectiveness of therapeutic interventions and the therapeutic relationship. Cognitive behavioural therapy (CBT) supervision is the systematic cooperation of the supervisee with the supervisor, which aims at increasing the therapists&apos; competencies when working with specific clients. The advantage of supervision is the possibility to shape and develop the therapist&apos;s practical skills through specific techniques. This paper aims to review currently available CBT supervision strate- gies that boost the development of therapists&apos; skills and provide possible examples. Various techniques are discussed, including behavioural, cognitive, imagery and psychodrama methods that facilitate supervisors in enhancing therapists&apos; skills. In addition, complementary approaches are discussed, such as role-playing, modelling, chaining, or imitation to present at a particular moment of the therapy, increase the insight into the client&apos;s perspective or the treatment itself, and search for an alternative approach to improve the therapeutic outcomes for the client. Overall, the article describes the supervisor&apos;s need to have a flexible variety of skills and know which learning methods might be most effective for boosting the supervisee&apos;s skill level and needs with a particular client.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Neuroendocrinology Letters

  • ISSN

    0172-780X

  • e-ISSN

    2354-4716

  • Svazek periodika

    45

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SE - Švédské království

  • Počet stran výsledku

    18

  • Strana od-do

    197-214

  • Kód UT WoS článku

    001348638000006

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85211392651