Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vyobrazení městského prostoru v románech Arcadia a The Melody Jima Crace

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10486375" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10486375 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vyobrazení městského prostoru v románech Arcadia a The Melody Jima Crace

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Určujícím rysem příběhů Jim Crace je vytváření osobitých fiktivních krajin, pro které se u kritiků a recenzentů vžilo označení &quot;Craceland&quot;. Ve svých románech často vyobrazuje různé komunity v přechodových fázích svého vývoje a existence, přičemž literární zobrazení prostoru mu slouží jako zásadní prostředek pro zachycení těchto transformačních procesů jak obecně, tak u jednotlivých protagonistů jeho příběhů. Arcadia (1992) a The Melody (2018) jsou Craceovy nejvýznamnější městské romány, které se zároveň vyznačují propojením výše zmíněných charakteristických prvků jeho tvorby, díky kterým jsou jejich vyobrazení městského prostoru určovány neustálým střetáváním se jeho veřejné a soukromé dimenze. S využitím teoretických východisek filozofie Transmodernismu a analytických nástrojů fenomenologicky zaměřené geocritiky se tato kapitola snaží dokázat, že je tyto dva romány možné zařadit do kategorie tzv. transmoderní prózy, a že svou kritikou globalizovaného kapitalismu prostřednictvím toposu, který Eric Prieto označuje jako ente-deux či &quot;místo mezi&quot;, myšlenkově korelují se základními transmoderními postuláty.

  • Název v anglickém jazyce

    Representation of urban space in Jim Crace's Arcadia and Thev Melody

  • Popis výsledku anglicky

    A determining aspect of Jim Crace&apos;s stories is his creation of distinctive fictitious landscapes for which critics have coined the term &quot;Craceland&quot;. His novels often depict various communities in transitional moments of their existence, while his spatial representations serve as a crucial means for capturing these transformational processes, both generally and in individual protagonists. Arcadia (1992) and The Melody (2018) are Crace&apos;s most important urban novels which include the above charactersitic features of his writing, due to which their rendering of cityscape is determined by incessant encounters of its public and private dimensions. Using the theoretical framework of the philosophy of Transmodernism and analytical tools of phenomenological geocriticism, thich chapter attempts to demonstrate that these two novels can be subsumed within the so-called Transmodern fiction, and that with their criticism of globalised capitalism through the means of Eric Prieto&apos;s topos of ente-deux place they correlate with the underlying transmodern postulates.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60205 - Literary theory

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Město a literatura

  • ISBN

    978-80-257-4545-8

  • Počet stran výsledku

    22

  • Strana od-do

    271-292

  • Počet stran knihy

    344

  • Název nakladatele

    Argo

  • Místo vydání

    Praha

  • Kód UT WoS kapitoly