Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The place and role of Olympism in higher education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F10%3A10077448" target="_blank" >RIV/00216208:11510/10:10077448 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The place and role of Olympism in higher education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article describes two different approaches in incorporation of Olympism into the curricula at Czech universities. The first proclaims Olympism as a separate subject in the curricula of training of professionals in physical education and sport. The second approach includes themes of Olympism in the curriculum as part of academic disciplines like philosophy, sociology, ethics, aesthetics, etc. Universities would also focus part of its research and training capacity on the current issues of the OlympicMovement. Without the implications of ideas and principles of Olympism, it is not possible to assess the sport and society in the 20th and 21 century.

  • Název v anglickém jazyce

    The place and role of Olympism in higher education

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes two different approaches in incorporation of Olympism into the curricula at Czech universities. The first proclaims Olympism as a separate subject in the curricula of training of professionals in physical education and sport. The second approach includes themes of Olympism in the curriculum as part of academic disciplines like philosophy, sociology, ethics, aesthetics, etc. Universities would also focus part of its research and training capacity on the current issues of the OlympicMovement. Without the implications of ideas and principles of Olympism, it is not possible to assess the sport and society in the 20th and 21 century.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sporto Mokslas

  • ISSN

    1392-1401

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    61

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    LT - Litevská republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus