Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Možnosti profesní přípravy absolventů základních škol praktických v severovýchodních Čechách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F10%3A10080005" target="_blank" >RIV/00216208:11510/10:10080005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Možnosti profesní přípravy absolventů základních škol praktických v severovýchodních Čechách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá možnostmi profesní přípravy absolventů základních škol praktických zejména na odborných učilištích. Konkrétně se věnuje analýze nabídky 11 škol druhého cyklu v severovýchodních Čechách a hodnotí jejich kladné a záporné stránky. Analýza je postavena na exkurzích do jednotlivých odborných učilišť a rozhovorech s řediteli sledovaných zařízení. Výsledky analýzy potvrzují nutnost věnovat absolventům základních škol praktických a jejich dalšímu vzdělávání více pozornosti, obzvláště v kontextu současného nedostatku řemeslných profesí a nezájmu absolventů běžných základních škol o učební obory.

  • Název v anglickém jazyce

    Professional training opportunities for graduates of practical elementary schools in northeast Bohemia

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the professional training opportunities for ex-pupils of special elementary schools, especially at vocational schools. Specifically, the range of courses offered by eleven second-cycle schools in northeast Bohemia is analysed and their positive and negative aspects are appraised. The analysis is based on excursions made to the vocational schools and interviews with the principals of these facilities. The results of the analysis confirm the need to pay greater attention to those leaving special elementary schools and their further education, particularly in the context of the current shortage of craft-type professions and the lack of interest in these subjects among those leaving ordinary elementary schools.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Speciální pedagogika

  • ISSN

    1211-2720

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus