Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Whiplash Injury and Head Injury Criterion during Deceleration

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F11%3A10107215" target="_blank" >RIV/00216208:11510/11:10107215 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/v10158-011-0022-8" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2478/v10158-011-0022-8</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.2478/v10158-011-0022-8" target="_blank" >10.2478/v10158-011-0022-8</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Whiplash Injury and Head Injury Criterion during Deceleration

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cervical spine injuries have become an urgent problem of modern society. Regardless of social status or background, the high rate of neck injuries is a serious healthcare issue worldwide. The cervical spine injury is mainly caused by external impact andis termed as whiplash injury. In addition, the head also performs a whiplash movement while rapid deceleration. The aim of this study is to monitor and describe physically the natural response of the head to rapid deceleration. The methodology of using an impact simulator was adopted for simulating a load which is applied to the passengers wearing a seat belt in a head-on collision of a car at the speed of 30 km/h. Furthermore, a series of comparative tests of two versions (impact with and without a blindfold) were conducted to determine the influence of vision, consciousness on risk and seriousness of trauma and the results were compared with the measurements on a dummy.

  • Název v anglickém jazyce

    Whiplash Injury and Head Injury Criterion during Deceleration

  • Popis výsledku anglicky

    Cervical spine injuries have become an urgent problem of modern society. Regardless of social status or background, the high rate of neck injuries is a serious healthcare issue worldwide. The cervical spine injury is mainly caused by external impact andis termed as whiplash injury. In addition, the head also performs a whiplash movement while rapid deceleration. The aim of this study is to monitor and describe physically the natural response of the head to rapid deceleration. The methodology of using an impact simulator was adopted for simulating a load which is applied to the passengers wearing a seat belt in a head-on collision of a car at the speed of 30 km/h. Furthermore, a series of comparative tests of two versions (impact with and without a blindfold) were conducted to determine the influence of vision, consciousness on risk and seriousness of trauma and the results were compared with the measurements on a dummy.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FI - Traumatologie a ortopedie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP407%2F10%2F1624" target="_blank" >GAP407/10/1624: Identifikace limitních účinků hypokinetické enviromentální zátěže na spolehlivost senzomotorických reakcí člověka</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Transactions on Transport Sciences

  • ISSN

    1802-971X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    217-224

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus