Pilot testing of the Czech versions of the Coaching Behavior Assessment Questionnaire structure
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F12%3A10128945" target="_blank" >RIV/00216208:11510/12:10128945 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pilot testing of the Czech versions of the Coaching Behavior Assessment Questionnaire structure
Popis výsledku v původním jazyce
In the sport environment, the opinion that the leadership style of the coach plays an essential role in achieving team success is accpeted (Amorose & Horn, 2001). Scott Martin and Kelly Barnes in 1999 created Coaching Behavior Assessment Questionnaire (CBAQ). The purpose of this pilot study was to translate and evaluate the structure of CBAQ by method of structural equation modelling for population of children in age 10 - 16. After analyzing the data we established a modified 5 factor structure of CBAQ.This 5 factor model with restricted numbers of items gave the best values of fit of the model. Conclusion from this study is that our suggested 5 factor version with 15 items could made basis for future full standardized Czech version of CBAQ.
Název v anglickém jazyce
Pilot testing of the Czech versions of the Coaching Behavior Assessment Questionnaire structure
Popis výsledku anglicky
In the sport environment, the opinion that the leadership style of the coach plays an essential role in achieving team success is accpeted (Amorose & Horn, 2001). Scott Martin and Kelly Barnes in 1999 created Coaching Behavior Assessment Questionnaire (CBAQ). The purpose of this pilot study was to translate and evaluate the structure of CBAQ by method of structural equation modelling for population of children in age 10 - 16. After analyzing the data we established a modified 5 factor structure of CBAQ.This 5 factor model with restricted numbers of items gave the best values of fit of the model. Conclusion from this study is that our suggested 5 factor version with 15 items could made basis for future full standardized Czech version of CBAQ.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Palackianae Olomucensis. Gymnica
ISSN
1212-1185
e-ISSN
—
Svazek periodika
42
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
53-64
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—