Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Physical activities in nature and their inclusion in school curricula

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F13%3A10190718" target="_blank" >RIV/00216208:11510/13:10190718 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Physical activities in nature and their inclusion in school curricula

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Objective: The objective of this paper is to show what importance teachers place on physical education in nature during physical education classes and how they solve their inclusion in tuition as part of the school curricula introduced in basic and secondary schools in the Czech Republic. Method: All data was obtained by survey-based investigation. The survey contained closed and scaled questions, as well as questions that respondents could supplement with their own responses. Results: Compared with winter ski courses, summer tourism courses and water tourism courses are held significantly less frequently at schools. An interesting finding is that these courses are more popular at secondary schools than they are at basic schools. We assume that this islargely for safety reasons, especially for water tourism courses. The results show that ski courses have found their place in virtually all school curricula and are implemented on a regular basis. The traditional method remains in use fo

  • Název v anglickém jazyce

    Physical activities in nature and their inclusion in school curricula

  • Popis výsledku anglicky

    Objective: The objective of this paper is to show what importance teachers place on physical education in nature during physical education classes and how they solve their inclusion in tuition as part of the school curricula introduced in basic and secondary schools in the Czech Republic. Method: All data was obtained by survey-based investigation. The survey contained closed and scaled questions, as well as questions that respondents could supplement with their own responses. Results: Compared with winter ski courses, summer tourism courses and water tourism courses are held significantly less frequently at schools. An interesting finding is that these courses are more popular at secondary schools than they are at basic schools. We assume that this islargely for safety reasons, especially for water tourism courses. The results show that ski courses have found their place in virtually all school curricula and are implemented on a regular basis. The traditional method remains in use fo

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Studia Sportiva

  • ISSN

    1802-7679

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    7

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    105-109

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus