Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Implicitní motorické učení - možnosti ve sportovním tréninku

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F13%3A10209655" target="_blank" >RIV/00216208:11510/13:10209655 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Implicitní motorické učení - možnosti ve sportovním tréninku

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem našeho článku je přiblížení problematiky implicitního a explicitního učení v procesu sportovního tréninku. I přesto, že se touto problematikou v kinantropologii zabývají zahraniční autoři již od devadesátých let minulého století, našli jsme v českéodborné literatuře v souvislosti se sportovním tréninkem pouze jedinou zmínku o implicitním učení (Rychtecký, 2006), tento termín dále zmiňuje Psotta et al. (2011) v kontextu vyučování dovedností ve fotbalovém výkonu a někteří lékaři, kteří se zabývajístudiem paměti (Klenerová & Hynie, 2010; Koukolík, 2008; Rusina, 2004). Protože chybí ucelené detailnější představení výše uvedených druhů učení, pokusili jsme se o něj na základě zahraničních zdrojů, především od autorů Masterse (1992), Masterse et al.(2004), Maxwella (2008), Maxwella et al. (2000, 2001), Pooltona et al. (2007) a dalších, kteří publikovali rozsáhlé studie zabývající se touto problematikou. Na závěr jsme také navrhli možnosti aplikace implicitního učení do sportovní pří

  • Název v anglickém jazyce

    Implicit motor learning - possibilities in sport training

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this paper is presentation of the issue of implicit and explicit learning in the process of sport training. Even though foreign authors in kinanthropology have dealt with this issue since 1990, in the Czech studies on sport training we found only one note on implicit learning (Rychtecký, 2006). This term is also mentioned by Psotta et al. (2011) in the context of learning of skills in football performance and by some medical doctors who study memory (Klenerová & Hynie, 2010; Koukolík, 2008; Rusina, 2004). Because a whole account of detailed introduction of the above-mentioned kind of learning is missing, we tried to give an account of it based on foreign literature, especially Masters (1992), Masters et al. (2004), Maxwell (2008), Maxwell etal. (2000, 2001), Poolton et al. (2007) and others who published extensive studies in this area. At the end we suggested possibilities of application of implicit learning into sport preparation of children and based on the given informat

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Česká kinantropologie

  • ISSN

    1211-9261

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    17

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    11-22

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus