Czech research in outdoor experiential education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F13%3A10291157" target="_blank" >RIV/00216208:11510/13:10291157 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Czech research in outdoor experiential education
Popis výsledku v původním jazyce
Over the past decade there has been limited publication in journals in the outdoor experiential education field of non-English-language perspectives (Thomas, Allison, & Potter, 2009), although there has been acknowledgement of non-English-language outdoor terminology (Turčová, Martin, & Neuman, 2005). The indigenous nature of the Czech turistika activities (Martin, Turčová, & Neuman, 2007) and the dramaturgy methods of creative course design have also attracted recent attention (Kudláček, Bocarro, Jirásek & Hanuš, 2009; Martin, Franc & Zouncová, 2004). This paper provides an overview of Czech outdoor research over the past decade. The findings indicated that there is a need for more collaborative cross cultural (language) outdoor research to provide greater understanding of these context specific differences and theoretical perspectives.
Název v anglickém jazyce
Czech research in outdoor experiential education
Popis výsledku anglicky
Over the past decade there has been limited publication in journals in the outdoor experiential education field of non-English-language perspectives (Thomas, Allison, & Potter, 2009), although there has been acknowledgement of non-English-language outdoor terminology (Turčová, Martin, & Neuman, 2005). The indigenous nature of the Czech turistika activities (Martin, Turčová, & Neuman, 2007) and the dramaturgy methods of creative course design have also attracted recent attention (Kudláček, Bocarro, Jirásek & Hanuš, 2009; Martin, Franc & Zouncová, 2004). This paper provides an overview of Czech outdoor research over the past decade. The findings indicated that there is a need for more collaborative cross cultural (language) outdoor research to provide greater understanding of these context specific differences and theoretical perspectives.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Outdoor Activities
ISSN
1802-3908
e-ISSN
—
Svazek periodika
7
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
74-78
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—