Lifestyle and Health Promoting Habits as Topic for School Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F14%3A10285050" target="_blank" >RIV/00216208:11510/14:10285050 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://web.a.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?sid=5b0e70eb-83b8-4f98-a4d7-0b13c51b4b0c%40sessionmgr4001&vid=1&hid=4106" target="_blank" >http://web.a.ebscohost.com/ehost/pdfviewer/pdfviewer?sid=5b0e70eb-83b8-4f98-a4d7-0b13c51b4b0c%40sessionmgr4001&vid=1&hid=4106</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Lifestyle and Health Promoting Habits as Topic for School Education
Popis výsledku v původním jazyce
Health prevention and physical activities are actually matching a fulfilled, balanced and self - determined human daily life. This study was conceived and run in order to support this very important and necessary cognition and to involve the findings after all into a new subject in school education ("Human and Health"). The aim of our empiric study was the research of correlations between health supporting behavior and selected personality characteristics within university students as well as the analysis of mistakes in their lifestyle. This revision created and summarized findings taken from three questionnaires concerning differences in life style and targeting themes of body image and health promoting behavior, life satisfaction and personality. Only 40% of the sample (4 292 students) have the desirable health life style, most of students do mistakes (hypo kinesis, smoking, alcohol, drugs, not regular doctor visits, negative attitude to the own body...).
Název v anglickém jazyce
Lifestyle and Health Promoting Habits as Topic for School Education
Popis výsledku anglicky
Health prevention and physical activities are actually matching a fulfilled, balanced and self - determined human daily life. This study was conceived and run in order to support this very important and necessary cognition and to involve the findings after all into a new subject in school education ("Human and Health"). The aim of our empiric study was the research of correlations between health supporting behavior and selected personality characteristics within university students as well as the analysis of mistakes in their lifestyle. This revision created and summarized findings taken from three questionnaires concerning differences in life style and targeting themes of body image and health promoting behavior, life satisfaction and personality. Only 40% of the sample (4 292 students) have the desirable health life style, most of students do mistakes (hypo kinesis, smoking, alcohol, drugs, not regular doctor visits, negative attitude to the own body...).
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F05%2F0564" target="_blank" >GA406/05/0564: Předpoklady životní spokojenosti a zdraví vysokoškolských studentů:tělesné sebepojetí, zdraví podporující chování a vybrané osobnostní charakteristiky</a><br>
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Revista Espanola de Pedagogia
ISSN
0034-9461
e-ISSN
—
Svazek periodika
LXXII
Číslo periodika v rámci svazku
257
Stát vydavatele periodika
ES - Španělské království
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
95-107
Kód UT WoS článku
000331596800006
EID výsledku v databázi Scopus
—