Přínos pohybové gramotnosti a gymnastiky pro pohybové vzdělávání starších dospělích a seniorů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F14%3A10285552" target="_blank" >RIV/00216208:11510/14:10285552 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1402/lifele2014040294.pdf" target="_blank" >http://lifelonglearning.mendelu.cz/wcd/w-rek-lifelong/ll1402/lifele2014040294.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přínos pohybové gramotnosti a gymnastiky pro pohybové vzdělávání starších dospělích a seniorů
Popis výsledku v původním jazyce
Závažným problémem současné společnosti se stává kvalita života starší populace. Nízká úroveň pohybové gramotnosti této skupiny občanů nepodněcuje jejich potřebu pohybu, nemotivuje k pohybové aktivitě, ke změně způsobu života. Cílem příspěvku je vybrat autřídit poznatky o pojetí a zaměření pohybového vzdělávání starších dospělých a seniorů, vymezit rámcový obsah pohybové gramotnosti v procesu vzdělávání, uvést příklad možného způsobu odlišení nabídky pohybového vzdělávání pro jednotlivé věkové kategorie a prezentovat nabídku vhodných pohybových a gymnastických programů pro vybranou část populace. K řešení problému bylo zvoleno dotazníkové šetření a intervalové škálování. Na otázky anketního dotazníku, ohledně vhodnosti vybraných souborů gymnastickýchcvičení podílejících se na konceptu pohybové gramotnosti, odpovídalo 28 expertů, učitelů vysokých škol. Ke třídění a analýze získaných dat byla použita popisná statistika. Největší váhu odpovědí získala důležitost cvičení pro držení těla
Název v anglickém jazyce
Benefits of physical literacy and gymnastics for physical education of older adults and seniors
Popis výsledku anglicky
The quality of life of the elderly is becoming a serious problem of contemporary society. Low level of physical literacy of this citizens group does not encourage their need for exercise, not motivate to physical activity and to change the lifestyle. Theaim of the paper is to select and organize the knowledge about the concept and the direction of physical education of older adults and seniors, to define the conceptual content of physical literacy in education, to give an example of a possible way to differentiate the offerings of education for each age category and to present the appropriate menu of movement and gymnastics programs for a selected portion population. The solution to the problem has been selected questionnaire and interval scaling. Thequestions in questionnaire survey were selected regarding the advisability of defined gymnastic exercises involved in the concept of physical literacy. The questions were answered by 28 experts, teachers colleges. Descriptive statistics
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Lifelong learning - celoživotní vzdělávání
ISSN
1804-526X
e-ISSN
—
Svazek periodika
4
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
94-109
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—