Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interkulturní výchova ve školní tělesné výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F15%3A10314129" target="_blank" >RIV/00216208:11510/15:10314129 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/19577/interkulturni-vychova-ve-skolni-telesne-vychove-.html/" target="_blank" >http://clanky.rvp.cz/clanek/c/Z/19577/interkulturni-vychova-ve-skolni-telesne-vychove-.html/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interkulturní výchova ve školní tělesné výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Interkulturní vzdělání bylo zahrnuto do nových kurikulárních dokumentů. Příspěvek na Metodický portál se zabývá kulturními kompetencemi, podmínkami pro kooperativní skupinové vyučování (kooperace místo konkurence, podobnost statusu, příležitost k budování osobních vztahů, pozitivní obecné sociální klima, uznávané autority jako pozitivní vzory podporující kontakty, sledování společných nadřazených cílů, žádné extrémně negativní postoje). Hodnocena jsou i pozitiva využití sportu a tělesné výchovy v interkulturním vzdělávání. Představeny jsou pohybové programy podporující toleranci a spolupráci. Přiložené videoukázky seznamují s čínskou pohybovou kulturou jako příkladem pro obohacení české školní TV (diabolo, shuttlecock, flowerstick, kung-fu, rope skipping a dračí tanec).

  • Název v anglickém jazyce

    Intercultural education in school PE

  • Popis výsledku anglicky

    Intercultural education is the part of curricular documents. This contribution for Methodical portal deals with cultural competences, conditions for cooperative group teaching (cooperation instead of concurrence, status similarity, opportunity for building of personal relations, positive general social climate, recognized authorities as positive example supported contacts, surveillance of common superior targets, no extreme negative attitude). Positive of sport and physical education influence in intercultural cultivation are evaluated. Movement programs are introduced which support cooperation and tolerance. Attached videos introduce Chinese movement culture as example for enrichment of the Czech school PE (diabolo, shuttlecock, flowerstick, kung-fu,rope skipping and dragon's dance).

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    Metodický portál MŠMT

  • Číslo předpisu

    Creative Commons BY-NC-ND

  • Technické parametry

    Smlouva s Národním ústavem pro vzdělávání

  • Ekonomické parametry

    Titulka > Modul články > Základní vzdělávání > Interkulturní výchova ve školní tělesné výchově

  • Označení certifikačního orgánu

    VÚP- MŠMT

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů