Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Typologie týmových rolí u studentů magisterského oboru Management tělesné výchovy a sportu UK FTVS

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F17%3A10363346" target="_blank" >RIV/00216208:11510/17:10363346 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Typologie týmových rolí u studentů magisterského oboru Management tělesné výchovy a sportu UK FTVS

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá aplikací Belbinova testu typologie týmových rolí na prezenční studenty magisterského oboru Management tělesné výchovy a sportu Fakulty tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy v Praze. Zmíněný studijní obor připravuje studenty pro vykonávání manažerských funkcí v oblasti sportu, a proto bylo zkoumáno, jakou roli studenti zastávají v týmové práci. V minulosti probíhala dělba práce tak, že jednotlivé role byly přidělovány na základě tradice či ustáleného chování, které bylo typické pro určité společenství lidí. Postupem času se objevoval trend najít osobnost s ideálními vlastnostmi pro vedení týmu. Brzy bylo zjištěno, že takový člověk neexistuje, či jen velice zřídka. Řada vlastností, které jsou pro správného manažera požadovány, se totiž navzájem často vylučují. Snazší variantou se proto v současné době zdá sestavení týmu z více lidí - takových lidí, jejichž vlastnosti jsou nezbytné pro úspěšné řízení organizace. Do popředí zájmu se dostala otázka správného využívání a alokace lidí do týmů. V textu tohoto příspěvku jsou po úvodním představení Belbinova testu typologie týmových rolí prezentovány výsledky výzkumu. Na vzorku studentů (N=76) bylo v prosinci 2014 provedeno kvantitativní šetření formou písemného standardizovaného dotazování. Za pomoci identifikačních otázek v záznamovém archu byla veškerá zjištění porovnávána podle několika ukazatelů, jakými byly např. pohlaví, aktuální ročník magisterského studia, věk či velikost bydliště respondentů podle počtu obyvatel. Výsledky jsou na závěr porovnány s totožným šetřením na vzorku studentů oboru Management sportu Fakulty sportovních studií Masarykovy Univerzity v Brně a oboru Rekreologie Fakulty tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci.

  • Název v anglickém jazyce

    The Team Roles Typology of the Students of Master's Branch Management of Physical Education and Sport at Faculty of Physical Education and Sport at Charles University

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the application of Belbin&apos;s team roles test on the full-time students of master&apos;s branch of study Management of Physical Education and Sport at Faculty of Physical Education and Sport at Charles University in Prague. Mentioned branch of study prepares students for performing the managerial functions in the field of sport and because of that was investigated, which role students hold in the team work. In the past, the division of work was so that the individual roles were allocated based on the tradition or the stable behavior, which was typical for the particular community of people. Over time appeared the trend to find a person with ideal characteristics for the team leadership. It was found soon that no person like this exists, or only very rarely. Many characteristics, which are required for the right manager, are in fact frequently mutually exclusive. Currently, easier option therefore seems to build the team of more people - those people, whose characteristics are necessary for successful business management. The question how to properly use and allocate people into the teams got to the forefront. After the introduction of Belbin&apos;s test are in the text of the paper presented research results. The quantitative survey based on the standardized paper questioning was realized on the sample of students (N=76) during the December 2014. Thanks to the identification questions in the recording sheet were all findings compared by several indicators as for example respondents&apos; gender, current year of master&apos;s study, age or size of residence in terms of living population. The results are finally compared with the same surveys on the sample of students of branch Sports Management at Faculty of Sports Studies at Masaryk University in Brno and of branch Recreology at Faculty of Physical Culture at Palacky University in Olomouc.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Česká kinantropologie

  • ISSN

    1211-9261

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    20

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    42-51

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus