Education and Olympism: Coubertin's Unfinished Symphony
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F18%3A10383939" target="_blank" >RIV/00216208:11510/18:10383939 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.diagorasjournal.com/index.php/diagoras/article/view/38/23" target="_blank" >http://www.diagorasjournal.com/index.php/diagoras/article/view/38/23</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Education and Olympism: Coubertin's Unfinished Symphony
Popis výsledku v původním jazyce
This paper draws upon Coubertin's unfinished memoir The Unfinished Symphony and develops further the ideas on education and Olympism that he began to write in 1936, one year before his death. Coubertin uses the metaphor of 'symphony' to stand for the projects that humans create and develop in their societies, one of which is his Olympism, i.e. education that is carried out predominantly through competitive sport. Coubertin emphasises that he understands Olympism as a subproject of a greater project of education for the new era (educational "symphony"). However, at the end of his life he still felt that his major project, promoting a new kind of education, was still far from finished.
Název v anglickém jazyce
Education and Olympism: Coubertin's Unfinished Symphony
Popis výsledku anglicky
This paper draws upon Coubertin's unfinished memoir The Unfinished Symphony and develops further the ideas on education and Olympism that he began to write in 1936, one year before his death. Coubertin uses the metaphor of 'symphony' to stand for the projects that humans create and develop in their societies, one of which is his Olympism, i.e. education that is carried out predominantly through competitive sport. Coubertin emphasises that he understands Olympism as a subproject of a greater project of education for the new era (educational "symphony"). However, at the end of his life he still felt that his major project, promoting a new kind of education, was still far from finished.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
30306 - Sport and fitness sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Diagoras: International Academic Journal on Olympic Studies
ISSN
2565-196X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
listopad
Stát vydavatele periodika
ES - Španělské království
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
47-60
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—