Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education and Olympism: Coubertin's Unfinished Symphony

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F18%3A10383939" target="_blank" >RIV/00216208:11510/18:10383939 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.diagorasjournal.com/index.php/diagoras/article/view/38/23" target="_blank" >http://www.diagorasjournal.com/index.php/diagoras/article/view/38/23</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education and Olympism: Coubertin's Unfinished Symphony

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper draws upon Coubertin&apos;s unfinished memoir The Unfinished Symphony and develops further the ideas on education and Olympism that he began to write in 1936, one year before his death. Coubertin uses the metaphor of &apos;symphony&apos; to stand for the projects that humans create and develop in their societies, one of which is his Olympism, i.e. education that is carried out predominantly through competitive sport. Coubertin emphasises that he understands Olympism as a subproject of a greater project of education for the new era (educational &quot;symphony&quot;). However, at the end of his life he still felt that his major project, promoting a new kind of education, was still far from finished.

  • Název v anglickém jazyce

    Education and Olympism: Coubertin's Unfinished Symphony

  • Popis výsledku anglicky

    This paper draws upon Coubertin&apos;s unfinished memoir The Unfinished Symphony and develops further the ideas on education and Olympism that he began to write in 1936, one year before his death. Coubertin uses the metaphor of &apos;symphony&apos; to stand for the projects that humans create and develop in their societies, one of which is his Olympism, i.e. education that is carried out predominantly through competitive sport. Coubertin emphasises that he understands Olympism as a subproject of a greater project of education for the new era (educational &quot;symphony&quot;). However, at the end of his life he still felt that his major project, promoting a new kind of education, was still far from finished.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Diagoras: International Academic Journal on Olympic Studies

  • ISSN

    2565-196X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    listopad

  • Stát vydavatele periodika

    ES - Španělské království

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    47-60

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus