Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

ASPECTS OF MOTIVATION FOR SPONSORSHIP OF PROFESSIONAL ICE HOCKEY IN THE CZECH REPUBLIC

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F18%3A10397249" target="_blank" >RIV/00216208:11510/18:10397249 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-Digital-Mirrors-II.pdf" target="_blank" >https://fmk.sk/download/Marketing-Identity-Digital-Mirrors-II.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    ASPECTS OF MOTIVATION FOR SPONSORSHIP OF PROFESSIONAL ICE HOCKEY IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this study is to define the motives of companies in the Czech Republic that decide to invest their money in professional ice hockey teams in the Czech top league called Tipsport Extraleague. The research was completed among all companies that sponsored four clubs (HC Sparta Praha, Bili Tygri Liberec, HC PSG Zlin a HC Kometa Brno) in the Tipsport Extraleague in any way during the 2017/2018 season. 370 questionnaires were electronically distributed to the marketing departments or directly to marketing managers of the companies. 73 were returned completed by marketing managers. The results of the study indicate that the main motives for sponsors to invest money in ice hockey clubs in the Czech Republic is the popularity of ice hockey and audience attendance. Among other motives are personal preference and the number of televised games during the season. The study also proved that mostly bigger companies with international reach are willing to invest money in Czech ice hockey clubs and that 90% of the companies are limited liability or stock companies.

  • Název v anglickém jazyce

    ASPECTS OF MOTIVATION FOR SPONSORSHIP OF PROFESSIONAL ICE HOCKEY IN THE CZECH REPUBLIC

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this study is to define the motives of companies in the Czech Republic that decide to invest their money in professional ice hockey teams in the Czech top league called Tipsport Extraleague. The research was completed among all companies that sponsored four clubs (HC Sparta Praha, Bili Tygri Liberec, HC PSG Zlin a HC Kometa Brno) in the Tipsport Extraleague in any way during the 2017/2018 season. 370 questionnaires were electronically distributed to the marketing departments or directly to marketing managers of the companies. 73 were returned completed by marketing managers. The results of the study indicate that the main motives for sponsors to invest money in ice hockey clubs in the Czech Republic is the popularity of ice hockey and audience attendance. Among other motives are personal preference and the number of televised games during the season. The study also proved that mostly bigger companies with international reach are willing to invest money in Czech ice hockey clubs and that 90% of the companies are limited liability or stock companies.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MARKETING IDENTITY: DIGITAL MIRRORS, PT II

  • ISBN

    978-80-8105-984-1

  • ISSN

    1339-5726

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    232-241

  • Název nakladatele

    UNIV SS CYRIL &amp; METHODIUS TRNAVA-UCM TRNAVA

  • Místo vydání

    TRNAVA

  • Místo konání akce

    Slovak Acad Sci

  • Datum konání akce

    6. 11. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000467819300022