Athletes vs. bloggers: influence on purchase preferences of the Generation Z
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F21%3A10428484" target="_blank" >RIV/00216208:11510/21:10428484 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eI9fG7c6Dv" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eI9fG7c6Dv</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.14712/23366052.2021.7" target="_blank" >10.14712/23366052.2021.7</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Athletes vs. bloggers: influence on purchase preferences of the Generation Z
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with the comparison of the impact of the use of athletes and bloggers in marketing communication on purchasing preferences of individuals which belong to the so-called Generation Z. There are two interdependent methods used for the research. The first of these methods is a questionnaire survey, which includes 508 respondents. 32 respondents separated in two groups attended the second method, which is a focus group. The research results show that athletes influence the behavioral intentions of members of the Generation Z more than bloggers in every researched sphere. The main difference in effectivity is clear from the comparison between both groups by respondents.
Název v anglickém jazyce
Athletes vs. bloggers: influence on purchase preferences of the Generation Z
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the comparison of the impact of the use of athletes and bloggers in marketing communication on purchasing preferences of individuals which belong to the so-called Generation Z. There are two interdependent methods used for the research. The first of these methods is a questionnaire survey, which includes 508 respondents. 32 respondents separated in two groups attended the second method, which is a focus group. The research results show that athletes influence the behavioral intentions of members of the Generation Z more than bloggers in every researched sphere. The main difference in effectivity is clear from the comparison between both groups by respondents.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
30306 - Sport and fitness sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica [online]
ISSN
2336-6052
e-ISSN
—
Svazek periodika
57
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
17
Strana od-do
92-108
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—