Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Athletes vs. bloggers: influence on purchase preferences of the Generation Z

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F21%3A10428484" target="_blank" >RIV/00216208:11510/21:10428484 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eI9fG7c6Dv" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=eI9fG7c6Dv</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23366052.2021.7" target="_blank" >10.14712/23366052.2021.7</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Athletes vs. bloggers: influence on purchase preferences of the Generation Z

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with the comparison of the impact of the use of athletes and bloggers in marketing communication on purchasing preferences of individuals which belong to the so-called Generation Z. There are two interdependent methods used for the research. The first of these methods is a questionnaire survey, which includes 508 respondents. 32 respondents separated in two groups attended the second method, which is a focus group. The research results show that athletes influence the behavioral intentions of members of the Generation Z more than bloggers in every researched sphere. The main difference in effectivity is clear from the comparison between both groups by respondents.

  • Název v anglickém jazyce

    Athletes vs. bloggers: influence on purchase preferences of the Generation Z

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the comparison of the impact of the use of athletes and bloggers in marketing communication on purchasing preferences of individuals which belong to the so-called Generation Z. There are two interdependent methods used for the research. The first of these methods is a questionnaire survey, which includes 508 respondents. 32 respondents separated in two groups attended the second method, which is a focus group. The research results show that athletes influence the behavioral intentions of members of the Generation Z more than bloggers in every researched sphere. The main difference in effectivity is clear from the comparison between both groups by respondents.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Acta Universitatis Carolinae Kinanthropologica [online]

  • ISSN

    2336-6052

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    57

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    92-108

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus