Phenomenological Human Science Via Phenomenological Philosophy: A Phenomenomethodological Approach to Education Research
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F21%3A10433143" target="_blank" >RIV/00216208:11510/21:10433143 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Phenomenological Human Science Via Phenomenological Philosophy: A Phenomenomethodological Approach to Education Research
Popis výsledku v původním jazyce
This chapter addresses a contemporary discussion of phenomenological methodology. Phenomenology is often used in empirical research (e.g. sport sociology), without proper incorporation philosophical phenomenology. This chapter discusses the difference between philosophical phenomenology and empirical 'phenomenology', based on Heidegger's ontological difference. Further, the chapter presents a possibility of a meaningful incorporation of philosophical phenomenology into empirical science. It presents an example of incorporation of philosophical phenomenology into the area of education.
Název v anglickém jazyce
Phenomenological Human Science Via Phenomenological Philosophy: A Phenomenomethodological Approach to Education Research
Popis výsledku anglicky
This chapter addresses a contemporary discussion of phenomenological methodology. Phenomenology is often used in empirical research (e.g. sport sociology), without proper incorporation philosophical phenomenology. This chapter discusses the difference between philosophical phenomenology and empirical 'phenomenology', based on Heidegger's ontological difference. Further, the chapter presents a possibility of a meaningful incorporation of philosophical phenomenology into empirical science. It presents an example of incorporation of philosophical phenomenology into the area of education.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
30306 - Sport and fitness sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Phenomenological Inquiry in Education: Theories, Practices, Provocations and Directions
ISBN
978-0-367-25032-4
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
52-67
Počet stran knihy
290
Název nakladatele
Routledge
Místo vydání
London
Kód UT WoS kapitoly
—