Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibility of Using a VR System as an Action Observation Therapeutical Technique

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F22%3A10449862" target="_blank" >RIV/00216208:11510/22:10449862 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.intechopen.com/online-first/82446" target="_blank" >https://www.intechopen.com/online-first/82446</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5772/intechopen.105579" target="_blank" >10.5772/intechopen.105579</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibility of Using a VR System as an Action Observation Therapeutical Technique

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years, 3D virtual reality (VR) systems are increasingly finding their way into biomedical applications. Nevertheless, in most cases a 3D VR is being used as an interactive system (such as Xbox Kinect or Playstation VR). These interactive systems, however effective they may have proven, not only limit use of 3D VR in patients incapable to engage in these systems due to their physical or mental disability, but also put significant requirements on medical institutions for an equipment, medical personal, and therefore institutional budget. In this article, we are proposing a 3D VR as an stand-alone action observation training device, which could limit requirements associated with abovementioned interactive systems due to its capability to stimulate a mirror neuron system of human brain, while adding minimal demands on both patient and medical facility.

  • Název v anglickém jazyce

    Possibility of Using a VR System as an Action Observation Therapeutical Technique

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, 3D virtual reality (VR) systems are increasingly finding their way into biomedical applications. Nevertheless, in most cases a 3D VR is being used as an interactive system (such as Xbox Kinect or Playstation VR). These interactive systems, however effective they may have proven, not only limit use of 3D VR in patients incapable to engage in these systems due to their physical or mental disability, but also put significant requirements on medical institutions for an equipment, medical personal, and therefore institutional budget. In this article, we are proposing a 3D VR as an stand-alone action observation training device, which could limit requirements associated with abovementioned interactive systems due to its capability to stimulate a mirror neuron system of human brain, while adding minimal demands on both patient and medical facility.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Neurorehabilitation and Physical Therapy

  • ISBN

    978-1-80356-345-9

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    1-10

  • Počet stran knihy

    166

  • Název nakladatele

    IntechOpen

  • Místo vydání

    London

  • Kód UT WoS kapitoly