Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Esports, real sports and the Olympic Virtual Series

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F23%3A10465955" target="_blank" >RIV/00216208:11510/23:10465955 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=dsu.8KR3LJ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=dsu.8KR3LJ</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1080/00948705.2023.2216883" target="_blank" >10.1080/00948705.2023.2216883</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Esports, real sports and the Olympic Virtual Series

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Despite reservations over the status of esports as sports, the International Olympic Committee (IOC) has, for policy reasons, encouraged International Federations to pursue links with providers of &apos;virtual and simulated&apos; sports, in part by the introduction of an event, the Olympic Virtual Series, first held in 2021. In providing an account of &apos;virtuality&apos; and &apos;simulation&apos;, we query the theoretical basis of the Olympic Virtual Series. In particular, we query the IOC&apos;s use of the term &apos;virtual&apos; in the description of two very different activities: what it calls &apos;physical virtual sports&apos; (which we argue are simply Olympic-type sports - real sports! - and should just be called &apos;sports&apos;) and &apos;non-physical virtual sports&apos; (which we argue are not sports at all, and should be recognized for what they are - computer games).

  • Název v anglickém jazyce

    Esports, real sports and the Olympic Virtual Series

  • Popis výsledku anglicky

    Despite reservations over the status of esports as sports, the International Olympic Committee (IOC) has, for policy reasons, encouraged International Federations to pursue links with providers of &apos;virtual and simulated&apos; sports, in part by the introduction of an event, the Olympic Virtual Series, first held in 2021. In providing an account of &apos;virtuality&apos; and &apos;simulation&apos;, we query the theoretical basis of the Olympic Virtual Series. In particular, we query the IOC&apos;s use of the term &apos;virtual&apos; in the description of two very different activities: what it calls &apos;physical virtual sports&apos; (which we argue are simply Olympic-type sports - real sports! - and should just be called &apos;sports&apos;) and &apos;non-physical virtual sports&apos; (which we argue are not sports at all, and should be recognized for what they are - computer games).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of the Philosophy of Sport

  • ISSN

    0094-8705

  • e-ISSN

    1543-2939

  • Svazek periodika

    50

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    US - Spojené státy americké

  • Počet stran výsledku

    21

  • Strana od-do

    208-228

  • Kód UT WoS článku

    001008472400001

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85161847657