Esports, real sports and the Olympic Virtual Series
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F23%3A10465955" target="_blank" >RIV/00216208:11510/23:10465955 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=dsu.8KR3LJ" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=dsu.8KR3LJ</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1080/00948705.2023.2216883" target="_blank" >10.1080/00948705.2023.2216883</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Esports, real sports and the Olympic Virtual Series
Popis výsledku v původním jazyce
Despite reservations over the status of esports as sports, the International Olympic Committee (IOC) has, for policy reasons, encouraged International Federations to pursue links with providers of 'virtual and simulated' sports, in part by the introduction of an event, the Olympic Virtual Series, first held in 2021. In providing an account of 'virtuality' and 'simulation', we query the theoretical basis of the Olympic Virtual Series. In particular, we query the IOC's use of the term 'virtual' in the description of two very different activities: what it calls 'physical virtual sports' (which we argue are simply Olympic-type sports - real sports! - and should just be called 'sports') and 'non-physical virtual sports' (which we argue are not sports at all, and should be recognized for what they are - computer games).
Název v anglickém jazyce
Esports, real sports and the Olympic Virtual Series
Popis výsledku anglicky
Despite reservations over the status of esports as sports, the International Olympic Committee (IOC) has, for policy reasons, encouraged International Federations to pursue links with providers of 'virtual and simulated' sports, in part by the introduction of an event, the Olympic Virtual Series, first held in 2021. In providing an account of 'virtuality' and 'simulation', we query the theoretical basis of the Olympic Virtual Series. In particular, we query the IOC's use of the term 'virtual' in the description of two very different activities: what it calls 'physical virtual sports' (which we argue are simply Olympic-type sports - real sports! - and should just be called 'sports') and 'non-physical virtual sports' (which we argue are not sports at all, and should be recognized for what they are - computer games).
Klasifikace
Druh
J<sub>imp</sub> - Článek v periodiku v databázi Web of Science
CEP obor
—
OECD FORD obor
30306 - Sport and fitness sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of the Philosophy of Sport
ISSN
0094-8705
e-ISSN
1543-2939
Svazek periodika
50
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
21
Strana od-do
208-228
Kód UT WoS článku
001008472400001
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85161847657