Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sport Migration Influences on Cultural Brand Image: A quantitative World-Systems Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11510%2F23%3A10471459" target="_blank" >RIV/00216208:11510/23:10471459 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://doi.org/10.4324/9781003458890-16" target="_blank" >https://doi.org/10.4324/9781003458890-16</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.4324/9781003458890-16" target="_blank" >10.4324/9781003458890-16</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Sport Migration Influences on Cultural Brand Image: A quantitative World-Systems Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In this chapter, we illustrate how the push and pull factors of sport migration flux unevenly in conjunction with Wallerstein&apos;&apos;s World-Systems theory as well as the cultural order of individual sports in a nation. The athletes produced and medals won by a nation play a significant role in nation branding, while concurrently each sport team and sport federation are responsible for their brand image. Sporting migrants consequently play a role in brand formation at team, sport, and national levels. Using regression analysis and correlations, the effects of sport migration across the four sports of football, ice hockey, basketball, and baseball are compared over 21 years in the Czech Republic. The effects of sport imports and exports are evaluated between sports at the national level and league level, in relation to competitive balance, league attendance, registered players, and international rankings over time. Understanding the effects of migration with regards to the relationship between core/periphery and cultural sport migration can assist federations in creating policy, as well as teams in determining strategy for maintaining competitive balance, each contributing to brand management.

  • Název v anglickém jazyce

    Sport Migration Influences on Cultural Brand Image: A quantitative World-Systems Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    In this chapter, we illustrate how the push and pull factors of sport migration flux unevenly in conjunction with Wallerstein&apos;&apos;s World-Systems theory as well as the cultural order of individual sports in a nation. The athletes produced and medals won by a nation play a significant role in nation branding, while concurrently each sport team and sport federation are responsible for their brand image. Sporting migrants consequently play a role in brand formation at team, sport, and national levels. Using regression analysis and correlations, the effects of sport migration across the four sports of football, ice hockey, basketball, and baseball are compared over 21 years in the Czech Republic. The effects of sport imports and exports are evaluated between sports at the national level and league level, in relation to competitive balance, league attendance, registered players, and international rankings over time. Understanding the effects of migration with regards to the relationship between core/periphery and cultural sport migration can assist federations in creating policy, as well as teams in determining strategy for maintaining competitive balance, each contributing to brand management.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30306 - Sport and fitness sciences

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Sports Sponsorship and Branding: Global Perspectives and Emerging Trends

  • ISBN

    978-1-03-260390-2

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    242-265

  • Počet stran knihy

    327

  • Název nakladatele

    Routledge

  • Místo vydání

    New York

  • Kód UT WoS kapitoly