Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Universities in Central Europe : Changing Perspectives in the Troubled Twentieth Century

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11610%2F15%3A10314152" target="_blank" >RIV/00216208:11610/15:10314152 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Universities in Central Europe : Changing Perspectives in the Troubled Twentieth Century

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In Central Europe, dramatical changes and processes in the political sphere during the 20th century have had a specific impact on shifting perceptions about what constitutes the center and what the periphery both in the sphere of science, education and the role of universities in the societ. The author focuses on two main tendencies: 1. upward processes: transformation of the Czech University in Prague from an Austrian provincial school before 1918 to the leading nation-wide institution in Czechoslovakia and its role in founding and building of ""daughter"" institutions after 1918 and 1945; 2. regionalisation of university education and research: founding and building of new institutions in provinces (Austria before 1918, interwar, post-1945, and post-1989 Czechoslovakia/Czech Republic).

  • Název v anglickém jazyce

    Universities in Central Europe : Changing Perspectives in the Troubled Twentieth Century

  • Popis výsledku anglicky

    In Central Europe, dramatical changes and processes in the political sphere during the 20th century have had a specific impact on shifting perceptions about what constitutes the center and what the periphery both in the sphere of science, education and the role of universities in the societ. The author focuses on two main tendencies: 1. upward processes: transformation of the Czech University in Prague from an Austrian provincial school before 1918 to the leading nation-wide institution in Czechoslovakia and its role in founding and building of ""daughter"" institutions after 1918 and 1945; 2. regionalisation of university education and research: founding and building of new institutions in provinces (Austria before 1918, interwar, post-1945, and post-1989 Czechoslovakia/Czech Republic).

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AB - Dějiny

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Sciences in the Universities of Europe, 19th and 20th Century

  • ISBN

    978-94-017-9635-4

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    107-123

  • Počet stran knihy

    393

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Dordrecht

  • Kód UT WoS kapitoly