Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Study abroad experience and attitudes towards other nationalities

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11640%2F15%3A00454348" target="_blank" >RIV/00216208:11640/15:00454348 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp556.pdf" target="_blank" >http://www.cerge-ei.cz/pdf/wp/Wp556.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Study abroad experience and attitudes towards other nationalities

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Every year, millions of people relocate to a foreign country for school or work. This paper provides evidence of how international experience shifts preferences and stereotypes related to other nationalities. I use participation in the Erasmus study abroad program to identify the effect of international experience: students who are ready to participate in the Erasmus program are chosen as a control group for students who have returned from studies abroad. Individuals make decisions in a Trust Game and in a Triple Dictator Game. Results show that while students do not differentiate between partners from Northern and Southern Europe in the Trust Game prior to an Erasmus study abroad, students who have returned from Erasmus exhibit less trust towards partners from the South. Behavior towards other nationalities in the Triple Dictator Game is not affected by the Erasmus study experience. Overall, the results suggest that participants learn about cross-country variation in cooperative behav

  • Název v anglickém jazyce

    Study abroad experience and attitudes towards other nationalities

  • Popis výsledku anglicky

    Every year, millions of people relocate to a foreign country for school or work. This paper provides evidence of how international experience shifts preferences and stereotypes related to other nationalities. I use participation in the Erasmus study abroad program to identify the effect of international experience: students who are ready to participate in the Erasmus program are chosen as a control group for students who have returned from studies abroad. Individuals make decisions in a Trust Game and in a Triple Dictator Game. Results show that while students do not differentiate between partners from Northern and Southern Europe in the Trust Game prior to an Erasmus study abroad, students who have returned from Erasmus exhibit less trust towards partners from the South. Behavior towards other nationalities in the Triple Dictator Game is not affected by the Erasmus study experience. Overall, the results suggest that participants learn about cross-country variation in cooperative behav

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů