Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Biased beliefs and entry into scientific careers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11640%2F20%3A00531107" target="_blank" >RIV/00216208:11640/20:00531107 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ftp.iza.org/dp13475.pdf" target="_blank" >http://ftp.iza.org/dp13475.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Biased beliefs and entry into scientific careers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    We investigate whether excessively optimistic beliefs may play a role in the persistent demand for doctoral and post-doctoral training in science. We elicit the beliefs and career preferences of doctoral students through a novel survey and randomize the provision of structured information on the true state of the academic market and information through role models on non-academic careers. One year later, both treatments lead students to update their beliefs about the academic market and impact career preferences. However, we do not find an effect on actual career outcomes 2 years post-intervention.

  • Název v anglickém jazyce

    Biased beliefs and entry into scientific careers

  • Popis výsledku anglicky

    We investigate whether excessively optimistic beliefs may play a role in the persistent demand for doctoral and post-doctoral training in science. We elicit the beliefs and career preferences of doctoral students through a novel survey and randomize the provision of structured information on the true state of the academic market and information through role models on non-academic careers. One year later, both treatments lead students to update their beliefs about the academic market and impact career preferences. However, we do not find an effect on actual career outcomes 2 years post-intervention.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50202 - Applied Economics, Econometrics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GA16-05082S" target="_blank" >GA16-05082S: Nabídková strana vědy: průzkum vstupu do vědeckých kariér</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2020

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů