Vzdělání je prostředkem obnovy našeho převážně technického světa. A co člověk?
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F04%3A00010548" target="_blank" >RIV/00216208:11690/04:00010548 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vzdělání je prostředkem obnovy našeho převážně technického světa. A co člověk?
Popis výsledku v původním jazyce
Vzdělávací kultura nejen vychází z obecně přijaté formy racionality, významným způsobem ji také utváří. V souvislosti s tím prochází proměnou, jejíž reflexe ukazuje významné rysy současné civilizace. Kompetence významné z tohoto pohledu, role učitele a institucí. Vztah člověka a techniky, nezbytnost zamyšlení v současné situaci lidstva.
Název v anglickém jazyce
Education is a Mean of Renewal of Our Predominantly Technical World. And What About Man?
Popis výsledku anglicky
Teaching/learning culture is not only a product of commonly accepted form of rationality, it is also an agent forming this culture substantively. In such relation undergoes education process of transition; reflection of the change shows character of contemporary civilization. Role of the teacher and institutions, competences important from this viewpoint. Relation of the human being and technique, necessity of reflective thought in present situation of humankind.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AA - Filosofie a náboženství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Hledání souřadnic společného světa. Filosofie pro každý den.
ISBN
80-86432-91-2
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
318-322
Počet stran knihy
—
Název nakladatele
Eurolex Bohemia
Místo vydání
Praha
Kód UT WoS kapitoly
—