Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Interdisciplinarita v současné vědě a vzdělání se zvláštním ohledem na vědy o životním prostředí.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F05%3A00011027" target="_blank" >RIV/00216208:11690/05:00011027 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Interdisciplinarita v současné vědě a vzdělání se zvláštním ohledem na vědy o životním prostředí.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek sleduje stručně vývoj vědy od moderny k postmoderně, s důrazem na projevy těchto vývojových trendů v environmentální oblasti. Cílem je vymezit epistemologický rámec pro interdisciplinární přístup ve vědeckém zkoumání a také ve vzdělávacích konceptech. Stručně je naznačena nutnost institucionální proměny související se změnami paradigmatickými. Klíčová slova: vývoj vědeckého myšlení, možnosti interdisciplinarity, uplatnění v environmentální oblasti.

  • Název v anglickém jazyce

    Interdisciplinarity in Contemporary Science and Education

  • Popis výsledku anglicky

    The article briefly resumes development of science from modernity to postmodern philosophical frames, and stresses manifestation of current trends in the environmental field. It aims at episemological enframing of interdisciplinary approaches within scientific research and also in educational concepts. Necessity of institutional reform bearing on paradigm changes is briefly mentioned. Key words: development of scientific thinking, possibilities opened for intedisciplinarity, application in environmentalfield.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Co znamená udržitelnost pro univerzity?

  • ISBN

    80-239-6560-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    170

  • Strana od-do

    141-145

  • Název nakladatele

    Univerzita Karlova v Praze, Centrum pro otázky životního prostředí

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    1. 1. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku