Greenhouse Gas Emissions from Global Cities
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F09%3A00012671" target="_blank" >RIV/00216208:11690/09:00012671 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Greenhouse Gas Emissions from Global Cities
Popis výsledku v původním jazyce
The world?s population is now over 50% urban, and cities make an important contribution to national greenhouse gas (GHG) emissions. Many cities are developing strategies to reduce their emissions. Here we ask how and why emissions differ between cities.Our study of ten global cities shows how a balance of geophysical factors (climate, access to resources, and gateway status) and technical factors (power generation, urban design, and waste processing) determine the GHGs attributable to cities. Within the overall trends, however, there are differences between cities with more or less public transit; while personal income also impacts heating and industrial fuel use. By including upstream emissions from fuels, GHG emissions attributable to cities exceedthose from direct end use by up to 25%. Our findings should help foster intercity learning on reducing GHG emissions.
Název v anglickém jazyce
Greenhouse Gas Emissions from Global Cities
Popis výsledku anglicky
The world?s population is now over 50% urban, and cities make an important contribution to national greenhouse gas (GHG) emissions. Many cities are developing strategies to reduce their emissions. Here we ask how and why emissions differ between cities.Our study of ten global cities shows how a balance of geophysical factors (climate, access to resources, and gateway status) and technical factors (power generation, urban design, and waste processing) determine the GHGs attributable to cities. Within the overall trends, however, there are differences between cities with more or less public transit; while personal income also impacts heating and industrial fuel use. By including upstream emissions from fuels, GHG emissions attributable to cities exceedthose from direct end use by up to 25%. Our findings should help foster intercity learning on reducing GHG emissions.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DG - Vědy o atmosféře, meteorologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2009
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Environmental Science & Technology
ISSN
0013-936X
e-ISSN
—
Svazek periodika
43
Číslo periodika v rámci svazku
19
Stát vydavatele periodika
US - Spojené státy americké
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
—
Kód UT WoS článku
000270136500025
EID výsledku v databázi Scopus
—