Health Benefits of the Low Emission Zone Introduction in Prague City Centre
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F13%3A10209980" target="_blank" >RIV/00216208:11690/13:10209980 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/v10158-012-0030-3" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.2478/v10158-012-0030-3</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.2478/v10158-012-0030-3" target="_blank" >10.2478/v10158-012-0030-3</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Health Benefits of the Low Emission Zone Introduction in Prague City Centre
Popis výsledku v původním jazyce
This paper presents an assessment of the economic benefits of the possible introduction of a low emission zone in central Prague restricting the access of vehicles that do not meet specified emission limits. Two variants were considered: in the first scenario entry is banned for vehicles that do not meet the EURO 2 emission limit, and in the second scenario access restriction applies to vehicles that do not meet the EURO 3 emission limit. The spatial extent of the zone is designed to cover the wider city centre, while allowing unrestricted access on the boundary roads of the zone. Using the impact pathway approach based ExternE methodology, an estimation is made of the benefits from reduced emissions of air pollutants based on dispersion modelling of primary pollutants. The scope of assessment is limited to impacts on human health only; other effects caused by air pollution (as well as other externalities) are not covered. The results suggest that the introduction of a low emission zon
Název v anglickém jazyce
Health Benefits of the Low Emission Zone Introduction in Prague City Centre
Popis výsledku anglicky
This paper presents an assessment of the economic benefits of the possible introduction of a low emission zone in central Prague restricting the access of vehicles that do not meet specified emission limits. Two variants were considered: in the first scenario entry is banned for vehicles that do not meet the EURO 2 emission limit, and in the second scenario access restriction applies to vehicles that do not meet the EURO 3 emission limit. The spatial extent of the zone is designed to cover the wider city centre, while allowing unrestricted access on the boundary roads of the zone. Using the impact pathway approach based ExternE methodology, an estimation is made of the benefits from reduced emissions of air pollutants based on dispersion modelling of primary pollutants. The scope of assessment is limited to impacts on human health only; other effects caused by air pollution (as well as other externalities) are not covered. The results suggest that the introduction of a low emission zon
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DN - Vliv životního prostředí na zdraví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TA02021165" target="_blank" >TA02021165: Integrované hodnocení rizik a dopadů na materiály, ekosystémy a zdravotní stav populace v důsledku expozice atmosférickým znečišťujícím látkám</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Transactions on Transport Sciences
ISSN
1802-971X
e-ISSN
—
Svazek periodika
6
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
39-46
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—