Odpovědná/udržitelná spotřeba. Současný stav poznání; předpoklady pro uchopení tématu ve vzdělání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11690%2F18%3A10393547" target="_blank" >RIV/00216208:11690/18:10393547 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Odpovědná/udržitelná spotřeba. Současný stav poznání; předpoklady pro uchopení tématu ve vzdělání
Popis výsledku v původním jazyce
Studie shrnuje nejdůležitější poznatky o odpovědné/udržitelné spotřebě (US) z výzkumu a v kontextu možností naplnění cíle 12 v rámci SDGs. Zahrnuje přehled výsledků výzkumu US, možnosti kategorizace životního stylu, a jejich výběr z hlediska relevance pro vzdělání. Rešerše je založena na srovnání kvalitativních a kvantitativních přístupů k environmentálním dopadům spotřeby a ke změně životního stylu. Hodnotí předpoklady a příležitosti pro-environmentální spotřeby a životního stylu; ukazuje oblasti a strategie (environmentálně příznivého) spotřebního chování.
Název v anglickém jazyce
Responsible / sustainable consumption : Recent state of research; prerequisites for using the theme in education
Popis výsledku anglicky
The study summarizes the most important findings on responsible / sustainable consumption (SC) from research and in the context of achieving Goal 12 within SDGs. It includes an overview of most recent SC research, describes lifestyle options / categories, and discusses existing approaches with regards to the educational relevance. It is based on a comparison of qualitative and quantitative methods that are used to reflect environmental impacts of consumption and lifestyle change. The study reviews assumptions and opportunities for pro-environmental consumption and lifestyle; and shows main areas and strategies of (environmentally friendly) consumer behavior.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/TL01000117" target="_blank" >TL01000117: Odpovědná spotřeba - podklady pro vzdělávání k udržitelnému životnímu stylu</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů