Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Lentikulární mapy, využijeme novou příležitost?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F10%3A00044760" target="_blank" >RIV/00216224:14110/10:00044760 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Lentikulární mapy, využijeme novou příležitost?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Hlavním přínosem lentikulárních map je schopnost plastického zprostředkování výškové členitosti zemského povrchu, respektive relativních výšek zaznamenaných jevů. Možnost porovnání výšek pozorovaných jevů významně rozšiřuje využitelnost zaznamenaných informací, zvyšuje atraktivitu map zhotovených lentikulární technologií a podporuje tak rozvoj kartografické gramotnosti žáků a studentů. Aplikace uvedené technologie je pobídkou pro zkvalitňování školské kartografické produkce a zejména jejímu systematičtějšímu členění podle věku žáků a studentů. Příspěvek je součástí výzkumu rozvoje prostorového myšlení u žáků základní školy.

  • Název v anglickém jazyce

    Lenticular maps, do we improve a new opportunity?

  • Popis výsledku anglicky

    Maps made using the lenticular technology allow us to perceive the depth of the graphical elements in the map area. That creates the three-dimensional image of the map, which is an important prerequisite for broader and more vivid cartographic expressionand the interpretation of the phenomena taking place on the Earth surface. The properties of the lenticular maps permit new possibilities of forming and developing the cartographic literacy at pupils and students of all levels of the school education. The paper is part of the research on the development of spatial thinking in elementary students.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Biologie - chemie - zeměpis

  • ISSN

    1210-3349

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    19

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4/2010

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus