Žáci se speciální vzdělávací potřebou: integrace do všeobecných proudů nebo cílené praktické vyučování? K roli učitelů technických činností.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F10%3A00044786" target="_blank" >RIV/00216224:14110/10:00044786 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Žáci se speciální vzdělávací potřebou: integrace do všeobecných proudů nebo cílené praktické vyučování? K roli učitelů technických činností.
Popis výsledku v původním jazyce
V textu je diskutována problematika současného trendu zařazování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (zejména žáků lehce mentálně handicapovaných a sociálně znevýhodněných) do všeobecného proudu vzdělávání v souvislosti s jejich další profesní volbou a uplatněním na trhu práce. Porovnáváme možnosti základních škol a základních škol praktických v oblasti rozvoje praktických zájmů handicapovaných žáků a zdůrazňujeme roli učitele praktických činností. Představujeme program vzdělávání studentů technické a informační výchovy na Pedagogické fakultě MU v Brně, které zohledňuje jejich roli v oblasti podpory volby profese u žáků (nejen) se speciální vzdělávání potřebou. Výsledky výzkumu.
Název v anglickém jazyce
Pupils with special educational needs: integration into mainstream education or targeted practical teaching? On the role of teachers of technical activities.
Popis výsledku anglicky
In the paper we discuss the current trend of integration of pupils with special educational needs (especially pupils with mild mental disability and socially disadvantaged pupils) into the mainstream education in the context of their further professionalchoice and job prospects in labour market. We compare the possibilities of primary schools and practical primary schools in the area of the development of practical interests of disabled pupils and we stress the role of teachers of practical activities.We introduce the programme of teacher training in technical and information education at the Faculty of Education Masaryk University in Brno, where their role in the professional choice of pupils (not only) with special educational needs is held in regard. Research.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Modernizace vysokoškolské výuky technických předmětů
ISBN
978-80-7435-014-6
ISSN
1214-0554
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
4
Strana od-do
—
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Univerzita Hradec Králové
Datum konání akce
1. 1. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—