MEFANET after four years of progressing: standardization of educational web platform among medical faculties
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F11%3A00052724" target="_blank" >RIV/00216224:14110/11:00052724 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
MEFANET after four years of progressing: standardization of educational web platform among medical faculties
Popis výsledku v původním jazyce
The MEFANET project (MEdical FAculties NETwork) has initiated international, effective and open cooperation among all medical faculties in the Czech Republic and Slovakia. One of the elementary goals of the project is to advance medical teaching and learning with the use of modern information and communication technologies. As an instrument for that, MEFANET has decided to develop an original and uniform solution for educational web portals which are used, together with a central gate, to offer and share digital educational content. Recent developments have focused on a new set of tools for multidimensional assessment of published contents quality. The following four dimensions are included: 1) review, 2) typological classifi cation, 3) the level of the target groups, 4) users? self-study score.
Název v anglickém jazyce
MEFANET after four years of progressing: standardization of educational web platform among medical faculties
Popis výsledku anglicky
The MEFANET project (MEdical FAculties NETwork) has initiated international, effective and open cooperation among all medical faculties in the Czech Republic and Slovakia. One of the elementary goals of the project is to advance medical teaching and learning with the use of modern information and communication technologies. As an instrument for that, MEFANET has decided to develop an original and uniform solution for educational web portals which are used, together with a central gate, to offer and share digital educational content. Recent developments have focused on a new set of tools for multidimensional assessment of published contents quality. The following four dimensions are included: 1) review, 2) typological classifi cation, 3) the level of the target groups, 4) users? self-study score.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
FP - Ostatní lékařské obory
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
MEFANET report 04 - Efficient multimedia teaching tools in medical education
ISBN
978-80-210-5539-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
119-124
Název nakladatele
Masarykova univerzita
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Brno
Datum konání akce
24. 11. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—