Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Calling 911 in Response to Stroke: No Change following a Four-Year Educational Campaign

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F11%3A00056992" target="_blank" >RIV/00216224:14110/11:00056992 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/00159816:_____/11:#0000768

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.1159/000330339" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1159/000330339</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1159/000330339" target="_blank" >10.1159/000330339</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Calling 911 in Response to Stroke: No Change following a Four-Year Educational Campaign

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Public awareness campaigns are conducted to increase stroke awareness, yet evidence of their long-term effectiveness is limited. Since 2006, the Czech Stroke Society has conducted an educational campaign throughout the Czech Republic (CR) to increase awareness about stroke. This report evaluates the effectiveness of this campaign by comparing the results of a nationwide survey on stroke awareness in 2009 with the results from 2005. In 2009, a nationwide survey was conducted throughout the CR using the same methodology as in 2005 and employing a 3-stage random sampling method (area, household, and household member sampling). Participants 1 40 years of age were personally interviewed via a structured questionnaire concerning their knowledge and ability to correctly respond to stroke as assessed by the validated Stroke Action Test (STAT). The primary outcome measure was the difference in a STAT score 1 50% (i.e. respondents chose to call 911 for 1 50% of stroke symptoms) between 2005 and

  • Název v anglickém jazyce

    Calling 911 in Response to Stroke: No Change following a Four-Year Educational Campaign

  • Popis výsledku anglicky

    Public awareness campaigns are conducted to increase stroke awareness, yet evidence of their long-term effectiveness is limited. Since 2006, the Czech Stroke Society has conducted an educational campaign throughout the Czech Republic (CR) to increase awareness about stroke. This report evaluates the effectiveness of this campaign by comparing the results of a nationwide survey on stroke awareness in 2009 with the results from 2005. In 2009, a nationwide survey was conducted throughout the CR using the same methodology as in 2005 and employing a 3-stage random sampling method (area, household, and household member sampling). Participants 1 40 years of age were personally interviewed via a structured questionnaire concerning their knowledge and ability to correctly respond to stroke as assessed by the validated Stroke Action Test (STAT). The primary outcome measure was the difference in a STAT score 1 50% (i.e. respondents chose to call 911 for 1 50% of stroke symptoms) between 2005 and

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FA - Kardiovaskulární nemoci včetně kardiochirurgie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/NS10100" target="_blank" >NS10100: Volání 155 při vzniku CMP: změna chování jako důsledek dvouleté edukační kampaně a způsoby zvýšení povědomí o CMP</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Cerebrovascular Diseases

  • ISSN

    1015-9770

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    32

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CH - Švýcarská konfederace

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    342-348

  • Kód UT WoS článku

    000299642300006

  • EID výsledku v databázi Scopus