Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

První zkušenosti s pregraduální výukou posudkového lékařství na lékařských fakultách

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F12%3A00062971" target="_blank" >RIV/00216224:14110/12:00062971 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    První zkušenosti s pregraduální výukou posudkového lékařství na lékařských fakultách

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek informuje o tříleté zkušenosti se zavedením předmětu posudkové lékařství do výuky mediků v posledních ročnících studia, a to v garanci klinik pracovního lékařství LF MU v Brně a 1. LF UK v Praze. Popisuje také personální situaci v České republicez hlediska počtu lékařů pracujících v lékařské posudkové službě. Posudková problematika je významnou součástí zdravotní péče a praktičtí lékaři se s činností lékařské posudkové služby setkávají stále častěji. Autoři se zabývají možností generačního doplňování a obměny oboru posudkové lékařství cestou zvyšování informovanosti o posudkové činnosti již u studentů lékařských fakult. Budoucí lékaři, zejména pak praktičtí, tak získají základní informace ještě před vstupem do praxe. V článku je diskutováno i rozšířen koncepce oboru posudkové lékařství o problematiku pregraduální výuky jako nedílné součásti uceleného systému vzdělávání lékařů.

  • Název v anglickém jazyce

    First experience with undegraduate teaching of assessment medicine at medical faculties

  • Popis výsledku anglicky

    The article reports on three yers of experience with incorporating the subject of assessment medicine into undergraduate training of medical students in their final years of study within the syllabus of the oocupational medicine clinics of Medical Faculty of Masaryks University in Brno and the 1st Medical fakulty of Cahrles University in Prague. The article further describes the personel situation in the Czech republic from the point of view of the number of doctors working in the assessment medicine service. The autors consider the possibility of replenishment and alternation of generations in the branch of the assessment medicine service by improving medical students awareness of assessment medicine. The article also discusses broadening the conceptof assessment medicine with the issue of undergraduate education as an integral part of a self-contained systém of medical education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    FE - Ostatní obory vnitřního lékařství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Praktický lékař

  • ISSN

    0032-6739

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    92

  • Číslo periodika v rámci svazku

    7

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    413-415

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus