První zkušenosti s pregraduální výukou posudkového lékařství na lékařských fakultách
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F12%3A00062971" target="_blank" >RIV/00216224:14110/12:00062971 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
První zkušenosti s pregraduální výukou posudkového lékařství na lékařských fakultách
Popis výsledku v původním jazyce
Článek informuje o tříleté zkušenosti se zavedením předmětu posudkové lékařství do výuky mediků v posledních ročnících studia, a to v garanci klinik pracovního lékařství LF MU v Brně a 1. LF UK v Praze. Popisuje také personální situaci v České republicez hlediska počtu lékařů pracujících v lékařské posudkové službě. Posudková problematika je významnou součástí zdravotní péče a praktičtí lékaři se s činností lékařské posudkové služby setkávají stále častěji. Autoři se zabývají možností generačního doplňování a obměny oboru posudkové lékařství cestou zvyšování informovanosti o posudkové činnosti již u studentů lékařských fakult. Budoucí lékaři, zejména pak praktičtí, tak získají základní informace ještě před vstupem do praxe. V článku je diskutováno i rozšířen koncepce oboru posudkové lékařství o problematiku pregraduální výuky jako nedílné součásti uceleného systému vzdělávání lékařů.
Název v anglickém jazyce
First experience with undegraduate teaching of assessment medicine at medical faculties
Popis výsledku anglicky
The article reports on three yers of experience with incorporating the subject of assessment medicine into undergraduate training of medical students in their final years of study within the syllabus of the oocupational medicine clinics of Medical Faculty of Masaryks University in Brno and the 1st Medical fakulty of Cahrles University in Prague. The article further describes the personel situation in the Czech republic from the point of view of the number of doctors working in the assessment medicine service. The autors consider the possibility of replenishment and alternation of generations in the branch of the assessment medicine service by improving medical students awareness of assessment medicine. The article also discusses broadening the conceptof assessment medicine with the issue of undergraduate education as an integral part of a self-contained systém of medical education.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
FE - Ostatní obory vnitřního lékařství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Praktický lékař
ISSN
0032-6739
e-ISSN
—
Svazek periodika
92
Číslo periodika v rámci svazku
7
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
413-415
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—