Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CAM a kam dál?

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F14%3A00077834" target="_blank" >RIV/00216224:14110/14:00077834 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    CAM a kam dál?

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Campbell, Hess, Watson a Banksová uveřejnili v roce 1978 popis nové léčebné metody založené na opakované stimulaci amblyopického oka uměle vytvořeným, elementárním zrakovým podnětem a vnesli tak do pleoptiky nový terapeutický koncept. Prakticky tak uskutečnili to co Gibbsonová dříve teoreticky definovala jako percepční učení. V současnosti jsou široce studovány terapeutické možnosti cílené vizuální stimulace jednoduchými, elementárními vizuálními stimuly, které jsou zaměřené na neurální struktury, kterézpracovávají mimo vědomou segregaci textury obrazu. Zrakově deprivované struktury jsou ještě vnímavější k percepčnímu učení než normální primární zraková kůra. Práce podává přehled o experimentálních výsledcích, které dokládají zbytkovou plasticitu zralého vidění a ilustrují efektivitu metody u dospělých amblyopů. K výkladu procesů percepčního učení jsou použity hebbiánské principy a je popsána soutěž monokulárních signálů o synaptický prostor na prvních binokulárních neuronech V1.

  • Název v anglickém jazyce

    CAM and where hereafter?

  • Popis výsledku anglicky

    Campbell, Hess, Watson and Banks published the description of novel therapeutical method based on the amblyopic eye repetitive stimulation by arificially created, elementary visual stimuli and introduced a new therapeutical concept to the pleoptics in 1978. In fact, they introduced perceptual learning, previously theoretically defined by Gibson, to the practice. Today, the sound body of the evidence describe the therapeutic potency of repetitive presentation of the elementary visual stimuli to modify targeted low-level neural structures responsible for uncounscious integration of basic image elements in primary visual cortex. The visually deprived structures seems to be even more sensitive to perceptual learning. The experimental results confirming residual plasticity of mature visual system and illustrating the efficiency of the method in adult amblyopes are reviewed.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    FF - ORL, oftalmologie, stomatologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů