Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

CONSCIOUS II – inovativní kurz v klinických hodnoceních zacílený na mladé výzkumníky

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F23%3A00131099" target="_blank" >RIV/00216224:14110/23:00131099 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    CONSCIOUS II – inovativní kurz v klinických hodnoceních zacílený na mladé výzkumníky

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Klinické studie jsou nezbytným předpokladem pro uvedení nového léku do klinické praxe. V posledních letech jsme svědky zrychlené transformace prostředí klinických studií, včetně tzv. investigátorem iniciovaných studií (IIT). Význam IIT roste i s rozvojem precizní medicíny a komplexností zdravotní péče. Stejně tak roste potřeba lékařů umět výsledky těchto studií správně interpretovat a aplikovat. Význam akademického výzkumu si uvědomují pregraduální i postgraduální studenti biomedicínských oborů. Nedostatek odpovídajícího vzdělání a odborné přípravy v oblasti klinického výzkumu a na druhé straně rostoucí poptávka po kompetentních odbornících napovídají, že je nutné vytvořit efektivní studijní programy, které by vzdělávaly klinické výzkumníky budoucnosti. Projekt CONSCIOUS II se zaměřuje na tvorbu vzdělávacích materiálů pro postgraduální studenty medicíny, farmacie a dalších biomedicínských oborů, a to především pro jejich roli potenciálních zkoušejících a iniciátorů klinických studií či členů studijních týmů. Tento projekt je orientovaný na praktickou stránku návrhu, plánu, realizace a publikace výsledků klinické studie, proto je zařazena i část věnovaná rozvoji interdisciplinárních dovedností, které jsou přirozeně od zkoušejících a lékařů-výzkumníků v akademické sféře očekávány. V rámci sdělení se zaměříme na představení chystané pilotní výuky, která propojí informace získané v on-line lekcích s praktickými cvičeními a diskuzemi mezi vyučujícím a studenty a na projektové výstupy, kterých jsme v projektu již dosáhly. Dedikace: Podpořeno ze státního rozpočtu prostřednictvím MŠMT projektem VI CZECRIN (LM2018128) a z Evropského fondu pro regionální rozvoj – projekt CZECRIN_4 PACIENTY (CZ.02.1.01/0.0/0.0/16_013/0001826) a projekt ERASMUS+CONSCIOUS II (2021-1-CZ01-KA220-HED-000023177). https://conscious2.eu/

  • Název v anglickém jazyce

    CONSCIOUS II - an innovative course in clinical trials aimed at young researchers

  • Popis výsledku anglicky

    Clinical trials are a prerequisite for bringing a new drug into clinical practice. In recent years, we have witnessed an accelerated transformation of the clinical trials landscape, including investigator-initiated trials (IITs). The importance of IITs is growing with the development of precision medicine and the complexity of healthcare. The need for clinicians to be able to interpret and apply the results of these studies correctly is growing as well. Undergraduate and postgraduate biomedical students are realizing the importance of academic research. The lack of adequate education and training in clinical research and, on the other hand, the growing demand for competent professionals suggest the need to develop effective curricula to educate the clinical researchers of the future. The CONSCIOUS II project focuses on the development of educational materials for postgraduate students in medicine, pharmacy and other biomedical disciplines, especially for their role as potential investigators and initiators of clinical trials or members of study teams. This project is oriented towards the practical aspects of the design, planning, implementation and publication of clinical trial results, and therefore includes a section on the development of interdisciplinary skills that are naturally expected of investigators and physician-researchers in academia. In this communication, we will focus on the introduction of the upcoming pilot lessons, which will combine the information obtained in the online lessons with practical exercises and discussions between the teacher and students, and the project outputs we have already achieved in the project.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    30104 - Pharmacology and pharmacy

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů