Zkušenosti a výzvy při implementaci eHealth nástroje na podporu duševního zdraví do zdravotnického systému na Masarykově onkologickém ústavu – cesta studie na ověření efektivity aplikace MOÚ MindCare
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14110%2F24%3A00139963" target="_blank" >RIV/00216224:14110/24:00139963 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Zkušenosti a výzvy při implementaci eHealth nástroje na podporu duševního zdraví do zdravotnického systému na Masarykově onkologickém ústavu – cesta studie na ověření efektivity aplikace MOÚ MindCare
Popis výsledku v původním jazyce
Východiska: Podpora duševního zdraví by měla být nedílnou součástí onkologické léčby. Výzkumy v oblasti psychoonkologie ukazují, že psychologické intervence mohou zvýšit kvalitu života pacientů a pomáhat v prevenci rozvoje psychiatrických poruch. Mobilní aplikace MOÚ MindCare byla vyvinuta k doručení psychologických intervencí pomocí eHealth technologií. Nabízí přístup k terapeutickým nástrojům, které pomáhají zvládat stres a úzkost spojenou s léčbou. Implementace klinické studie k ověření účinnosti eHealth systémů přináší nové výzvy, jako je efektivní komunikace mezi zdravotnickým personálem, IT odborníky, vedením nemocnice a pacienty. Nutné je pečlivé plánování, technická podpora, zabezpečení dat a soukromí pacientů dle právních předpisů. Cíl: Cílem příspěvku je představit největší výzvy při implementaci eHealth programů do nemocničních systémů a jejich možná řešení. Výsledky: Implementace MOÚ MindCare zahrnovala několik klíčových výzev: získání fi nancování, nalezení řešitelů a zázemí na MOÚ. Dále bylo nutné zapojit a koordinovat široké spektrum pracovníků na různých úrovních specializace. Z tohoto důvodu byly vytvořeny jasné komunikační strategie a byl zajištěn přístup k informacím pomocí sdílených disků, schůzek a studiových deníků. Další výzvou bylo vytvoření vhodných komunikačních kanálů pro získání důvěry pacientů a k podpoře jejich motivace k používání aplikace, což se podařilo díky aktivnímu náboru, letákům a bannerům. Pro ochranu a automatický sběr dat byl vytvořen systém MOÚ MindConnect. Závěr: Implementace eHealth aplikace jako MOÚ MindCare do zdravotnického systému přináší řadu nových výzev, které je nutné překonat pro úspěšnou integraci a efektivní doručení péče. Klíčová je efektivní komunikace a spolupráce mezi všemi zúčastněnými stranami a podpora uživatelů aplikace. Úspěšná implementace může výrazně zlepšit kvalitu života pacientů s onkologickými onemocněními a poskytnout jim potřebnou podporu, jak potvrzují i pozitivní zpětné vazby od uživatelů aplikace MOÚ MindCare.
Název v anglickém jazyce
Experiences and challenges in the implementation of eHealth tool for mental health support in the healthcare system at the Masaryk Cancer Institute - a path study to verify the effectiveness of the MOH MindCare application
Popis výsledku anglicky
Introduction: mental health support should be an integral part of cancer treatment. Research in psychooncology shows that psychological interventions can improve patients' quality of life and help prevent the development of psychiatric disorders. The MOH MindCare mobile app was developed to deliver psychological interventions using eHealth technologies. It offers access to therapeutic tools to help manage treatment-related stress and anxiety. The implementation of a clinical trial to test the effectiveness of eHealth systems brings new challenges such as effective communication between healthcare staff, IT professionals, hospital management and patients. Careful planning, technical support, data security and patient privacy according to legal requirements are necessary. Objective:The aim of this paper is to present the biggest challenges in implementing eHealth programs in hospital systems and their possible solutions.Results: the implementation ofMOU MindCare involved several key challenges: obtaining funding, finding researchers and facilities at the MOU. In addition, it was necessary to engage and coordinate a wide range of staff at different levels of specialization. For this reason, clear communication strategies were developed and access to information was ensured through shared drives, meetings and study diaries. Another challenge was to create appropriate communication channels to gain patients' trust and to promote their motivation to use the app, which was achieved through active recruitment, leaflets and banners. The MOU MindConnect system was created to protect and automatically collect data. CONCLUSION: Implementing an eHealth application such as MOU MindCare into a healthcare system presents a number of new challenges that must be overcome for successful integration and effective care delivery. Effective communication and collaboration between all stakeholders and support for the application users is key. Successful implementation can significantly improve the quality of life of cancer patients and provide them with the support they need, as confirmed by the positive feedback from users of the MOU MindCare app.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
—
OECD FORD obor
30301 - Social biomedical sciences (includes family planning, sexual health, psycho-oncology, political and social effects of biomedical research)
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/NU22-09-00056" target="_blank" >NU22-09-00056: Ověření účinnosti eHealth mobilní aplikace na podporu duševního zdraví při snižování stresu a prevenci stresem navozených změn psycho-neuroendokrino-imunologické sítě u pacientek s nádorem prsu po ukončené adjuvantní chemoterapii</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2024
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů