Pedagogický seminář Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v meziválečném období
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F01%3A00038814" target="_blank" >RIV/00216224:14210/01:00038814 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/00216224:14210/01:00038815
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pedagogický seminář Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v meziválečném období
Popis výsledku v původním jazyce
Předkládaná studie se snaží objasnit události okolo vzniku a rozvoje Pedagogického semináře v období ohraničeném dvěma světovými válkami. Celá práce je založena na studiu dostupné literatury a především archívních materiálů. O dějinách meziválečného Pedagogického semináře bylo publikováno mnoho studií a článků, avšak téměř žádná práce se nevěnovala detailně budování semináře jako instituce, která vytvořila základ pro rozvoj pedagogiky jako vědy na brněnské univerzitě.
Název v anglickém jazyce
Department of Education at the Faculty of Arts of the Masaryk University in the Years between the World Wars
Popis výsledku anglicky
The author focuses on the process of establishing the Department of Education at the Faculty of Arts, Masaryk University in Brno, and observes its development in the years between the World Wars. The book explores available publications and, above all, archival materials. The author follows the process of building up the Department as an institution that created conditions for the development of educational science at Masaryk University. He also deals with the personalities from the Department, especially with its founder and leading personality, Otokar Chlup. Further, he analyses the contributions of Jan Uher, Stanislav Velinský and Josef Dvořáček to the develop-ment of the Department of Education.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2001
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů