Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Innovative Teachers: School Culture Being Helpful or Harmful

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F03%3A00008173" target="_blank" >RIV/00216224:14210/03:00008173 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Innovative Teachers: School Culture Being Helpful or Harmful

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Education in the Czech Republic is at the verge of very important changes. The necessary systemic changes were anchored in the White Book (National Education Development Programme) in 2000. The internal transformation of the school should mainly be materialized through teachers. It is them who is expected to be the upholder of change. Especially, it is the innovative teachers who are seen as the source of novelties and good examples. How such teachers themselves perceive their possibilities to spread their ideas and experience, that is the subject of Innovative Teachers; School Culture Being Helpful or Harmful, a contribution based on a research survey made during the 2002/2003 school year.

  • Název v anglickém jazyce

    Innovative Teachers: School Culture Being Helpful or Harmful

  • Popis výsledku anglicky

    Education in the Czech Republic is at the verge of very important changes. The necessary systemic changes were anchored in the White Book (National Education Development Programme) in 2000. The internal transformation of the school should mainly be materialized through teachers. It is them who is expected to be the upholder of change. Especially, it is the innovative teachers who are seen as the source of novelties and good examples. How such teachers themselves perceive their possibilities to spread their ideas and experience, that is the subject of Innovative Teachers; School Culture Being Helpful or Harmful, a contribution based on a research survey made during the 2002/2003 school year.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP406%2F02%2FP121" target="_blank" >GP406/02/P121: Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2003

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 11th Biennial Conference 2003

  • ISBN

    90-804722-6-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    1

  • Strana od-do

    107

  • Název nakladatele

    ICLON

  • Místo vydání

    Leiden

  • Místo konání akce

    Leiden

  • Datum konání akce

    27. 6. 2003

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku