Innovative Teachers: School Culture Being Helpful or Harmful
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F03%3A00008173" target="_blank" >RIV/00216224:14210/03:00008173 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Innovative Teachers: School Culture Being Helpful or Harmful
Popis výsledku v původním jazyce
Education in the Czech Republic is at the verge of very important changes. The necessary systemic changes were anchored in the White Book (National Education Development Programme) in 2000. The internal transformation of the school should mainly be materialized through teachers. It is them who is expected to be the upholder of change. Especially, it is the innovative teachers who are seen as the source of novelties and good examples. How such teachers themselves perceive their possibilities to spread their ideas and experience, that is the subject of Innovative Teachers; School Culture Being Helpful or Harmful, a contribution based on a research survey made during the 2002/2003 school year.
Název v anglickém jazyce
Innovative Teachers: School Culture Being Helpful or Harmful
Popis výsledku anglicky
Education in the Czech Republic is at the verge of very important changes. The necessary systemic changes were anchored in the White Book (National Education Development Programme) in 2000. The internal transformation of the school should mainly be materialized through teachers. It is them who is expected to be the upholder of change. Especially, it is the innovative teachers who are seen as the source of novelties and good examples. How such teachers themselves perceive their possibilities to spread their ideas and experience, that is the subject of Innovative Teachers; School Culture Being Helpful or Harmful, a contribution based on a research survey made during the 2002/2003 school year.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GP406%2F02%2FP121" target="_blank" >GP406/02/P121: Učitelé a inovace. O současné praxi a některých možnostech rozvoje práce učitele</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2003
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 11th Biennial Conference 2003
ISBN
90-804722-6-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
1
Strana od-do
107
Název nakladatele
ICLON
Místo vydání
Leiden
Místo konání akce
Leiden
Datum konání akce
27. 6. 2003
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—