Analýza motivace žáků k učení
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F04%3A00030708" target="_blank" >RIV/00216224:14210/04:00030708 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Analýza motivace žáků k učení
Popis výsledku v původním jazyce
Disertační práce pojednává o některých teoretických a empirických aspektech psychologické analýzy motivace žáků k učení. V disertační práci prezentujeme výsledky výzkumu, jehož cílem bylo nejen přispět k hlubšímu poznání úrovně a struktury motivace žákůdruhého stupně základních škol a studentů gymnázií k učení z jejich vlastního pohledu (tedy zjistit, jak žáci sami vnímají své pohnutky k učení), ale současně také ověřit a srovnat námi získané výsledky s výsledky dříve realizovaných výzkumů v této oblasti. Zjišťovali jsme, jaká je úroveň motivace žáků k učení v závislosti na jejich věku, pohlaví a vzdělání jejich rodičů. Dále jsme se zaměřili na analýzu struktury motivace (podíl afektivní, efektivní a kognitivní motivace) žáků k učení v závislosti na jejich věku a pohlaví.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Pupils` Motivation for Learning
Popis výsledku anglicky
The dissertation deals with some theoretical and empirical aspects of psychological analysis of pupils` motivation for learning. In the dissertation we are presenting the results of a study the aim of which was not only to contribute to deeper knowledgeof the level and structure of pupils` motivation for learning at elementary school and secondary school (gymnasium) in their own view (that is to say, how pupils themselves perceive their motives for learning), but also to compare our results with thosearrived at research conducted before. We observed what the level of pupils` motivation for learning is like in dependence on their age, sex and parents` education. We also aimed at an analysis of the structure of pupils` motivation for learning (the ratio of their affective, effective and cognitive motivations) in dependence on their age and sex.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2004
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů