Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analýza motivace žáků k učení

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F04%3A00030708" target="_blank" >RIV/00216224:14210/04:00030708 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Analýza motivace žáků k učení

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Disertační práce pojednává o některých teoretických a empirických aspektech psychologické analýzy motivace žáků k učení. V disertační práci prezentujeme výsledky výzkumu, jehož cílem bylo nejen přispět k hlubšímu poznání úrovně a struktury motivace žákůdruhého stupně základních škol a studentů gymnázií k učení z jejich vlastního pohledu (tedy zjistit, jak žáci sami vnímají své pohnutky k učení), ale současně také ověřit a srovnat námi získané výsledky s výsledky dříve realizovaných výzkumů v této oblasti. Zjišťovali jsme, jaká je úroveň motivace žáků k učení v závislosti na jejich věku, pohlaví a vzdělání jejich rodičů. Dále jsme se zaměřili na analýzu struktury motivace (podíl afektivní, efektivní a kognitivní motivace) žáků k učení v závislosti na jejich věku a pohlaví.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Pupils` Motivation for Learning

  • Popis výsledku anglicky

    The dissertation deals with some theoretical and empirical aspects of psychological analysis of pupils` motivation for learning. In the dissertation we are presenting the results of a study the aim of which was not only to contribute to deeper knowledgeof the level and structure of pupils` motivation for learning at elementary school and secondary school (gymnasium) in their own view (that is to say, how pupils themselves perceive their motives for learning), but also to compare our results with thosearrived at research conducted before. We observed what the level of pupils` motivation for learning is like in dependence on their age, sex and parents` education. We also aimed at an analysis of the structure of pupils` motivation for learning (the ratio of their affective, effective and cognitive motivations) in dependence on their age and sex.

Klasifikace

  • Druh

    O - Ostatní výsledky

  • CEP obor

    AN - Psychologie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2004

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů