Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

České a bulharské publicistické idiomy a frazémy ve vzájemném srovnání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F05%3A00012657" target="_blank" >RIV/00216224:14210/05:00012657 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    České a bulharské publicistické idiomy a frazémy ve vzájemném srovnání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Studie se zabývá typologií idiomů a frazémů užívaných v současné bulharské a české publicistice, podrobněji analyzuje somatické IF a IF motivované sportem a hrou.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech and Bulgarian journalistic phrasems and idioms in contrastive study

  • Popis výsledku anglicky

    In this work we have analyzed phrasems, whose structure contains names of parts of the human body and components from the sphere of competitions (sport and games, fight and military). The phraseological semantics of phrasem, that is motivated by the keycomponent of semantical point of view, is present mainly in the phrasems from the sphere of competition. In the psycho-somatic phrasems the motivation comes mainly from the image of movement or gestures, if the receiver of information has the possibilityto decode them. The lexical meaning of the somatic component in most of the cases isnt relevant to the motivation of the phraseological meaning. This is also valid for some phrasems from the group of games and competition.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GP405%2F02%2FD164" target="_blank" >GP405/02/D164: Kontrastivní studium charakteru a funkce nových publicistických idiomů a frazémů v českých a bulharských publicistických textech</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2005

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity, roč. LIV, řada jazykovědná (A 53)

  • ISBN

    80-210-3705-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    95-102

  • Název nakladatele

    Filozofická fakulta Masarykovy univerzity v Brně

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    1. 1. 2005

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku