Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Občanské vzdělávání dospělých v České republice (kontext, účast, nabídka a účastníci)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F06%3A00016546" target="_blank" >RIV/00216224:14210/06:00016546 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Občanské vzdělávání dospělých v České republice (kontext, účast, nabídka a účastníci)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text je zaměřen na občanské vzdělávání dospělých v neformálním sektoru vzdělávání v České republice. Autoři nejprve ukazují na vztah občanského vzdělávání a celoživotního učení a především s oporou o mezinárodní a národní strategické dokumenty prezentujíobčanské vzdělávání dospělých jako jeden z prostředků naplňování ideálu aktivního občanství. Poté se věnují těm datům z reprezentativního dotazníkového šetření výzkumu Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje, která se týkají účasti dospělých na aktivitách občanského vzdělávání, existující nabídky v této oblasti, a charakteristik účastníků občanského vzdělávání, jež srovnávají s některými charakteristikami ostatních respondentů výzkumu. Ukazuje se, že účast dospělých na aktivitách občanského vzdělávání je v českém prostředí velmi nízká, existující nabídka je někdy obtížně specifikovatelná. Dospělí účastnící občanského vzdělávání vykazují některé specifické charakteristiky oproti t

  • Název v anglickém jazyce

    Adult Civic Education in the Czech Republic (Context, Participation, Offer and Participants)

  • Popis výsledku anglicky

    The text deals with adult civic education in the non-formal education sector in the Czech Republic. The authors first point out the relation between civic education and lifelong learning and, above all, relying on international and national strategic documents, present adult civic education as one of the tools for implementing the idea of active citizenship. Having done this, they present those data from the representative questionnare survey "Adult education in various stages of the life cycle: priorities, opportunities and possibilities of development" that concern participation of adults in civic education activities, the existing offer in this domain, and characteristics of adult education participants, which they compare against some charakteristics of other respondents included in the survey.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/1J017%2F04-DP2" target="_blank" >1J017/04-DP2: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2006

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Řada pedagogická (U)

  • ISSN

    1211-6971

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    LIV

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    41-53

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus