ICT, digitální propast a vzdělávání dospělých: socioekonomické a vzdělávací aspekty digitální propasti v České republice.
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F06%3A00016547" target="_blank" >RIV/00216224:14210/06:00016547 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
ICT, digitální propast a vzdělávání dospělých: socioekonomické a vzdělávací aspekty digitální propasti v České republice.
Popis výsledku v původním jazyce
Studie se zaměřuje na problematiku informačních a komunikačních technologií (ICT) v životě dospělých. Konkrétně se zabývá digitální propastí (digital divide, digital gap), což je relativně nový problém, který sebou přináší proces začleňování ICT do společnosti. Vlastní text je rozčleněn do několika částí. V první části se autor zabývá v obecné rovině teoretickými koncepty informační společnosti a společnosti vědění (knowledge society) s cílem představit důležité změny ve společnosti související s integrací ICT do společnosti. Další část je věnována sociálně-ekonomickým a vzdělávacím aspektům využívání ICT v životě dospělých. Na problém digitální propasti se zaměřuje následující část, v níž autor představuje teoretické vymezení digitální propasti včetnějejích klíčových determinant, což je zároveň teoretické východisko k empirické části, v níž autor analyzuje data získaná v reprezentativním dotazníkovém šetření na vzorku populace dospělých v ČR. Ve výzkumném vzorku byly identifikovány d
Název v anglickém jazyce
ICT, the Digital Divide and Adult Education: Socioekonomic and Educational Aspects of the Digital Divide in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
The study focuses on information and communication technologies (ICT) in lives of adult people, dealing specifically with the digital divide as a relatively new issue associated with the process of integration of ICT into the life of the society. The text itself is structured into several parts. In the first one, the author deals with the theoretical concepts of information society and knowledge society, his aim being to identify the most important aspects of social change associated with ICT integration by the society. The next part deals with socio-economic and educational aspects of ICT use in adult lives. The issue of the digital divide is discussed in the following part, where the author analyzes data from a representative questionnaire survey ona sample of adult population in the Czech Republic. Two groups of computer users were identified within the sample: they are referred to as ?computer-proficient? and ?computer unproficient?. The following parts of the paper analyze both g
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/1J017%2F04-DP2" target="_blank" >1J017/04-DP2: Vzdělávání dospělých v různých fázích životního cyklu: priority, příležitosti a možnosti rozvoje</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2006
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
SPFFBU
ISSN
1211-6971
e-ISSN
—
Svazek periodika
2006
Číslo periodika v rámci svazku
U11
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
19
Strana od-do
101-118
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—